آفتاب

تظاهرات دانشجویان کنیایی در محکومیت الشباب

تظاهرات دانشجویان کنیایی در محکومیت الشباب

صدها تن از دانشجویان معترض کنیایی امروز (سه‌شنبه) با تظاهرات در مرکز نایروبی، پایتخت این کشور یاد قربانیان حمله تروریستی چند روز پیش الشباب به دانشگاهی در شهر گاریسا را گرامی داشته و از دولت کشورشان خواهان تقویت امنیت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعیت معترضان امروز در شاهراه‌های اصلی پایتخت کنیا راهپیمایی کرده و در پاره‌ای از اوقات سد راه رفت‌و‌آمد خودروها شدند.

این معترضان، گروه تروریستی الشباب سومالی را که عامل حمله روز پنج‌شنبه هفته گذشته به دانشگاه شهر گاریسا با 148 کشته بود را محکوم کردند.

یکی از این معترضان علامتی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود: "شما در قلب ما باقی می‌مانید". همچنین روی یک علامت دیگر نیز نوشته شده بود: "روحتان آرام رفقا".

سازمان‌دهندگان این تظاهرات به کنترل جمعیت معترضان که شعار می‌دادند، پرداخته و نشانی از حضور نیروهای پلیس وجود نداشت.

از جمله مطالبات این دانشجویان معترض پرداخت غرامت از سوی دولت به خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی به دانشگاه گاریسا، ساخت بنای یادبود برای این قربانیان و تامین امنیت بیشتر برای پردیس‌های دانشگاهی و همین طور کل کشور کنیا بودند.

یکی از این معترضان که دانشجوی دانشگاهی است که مورد حمله قرار گرفت، گفت: ممکن است ما قربانیان بعدی باشیم. این افراد ممکن است هرجایی را هدف حمله قرار دهند.

انتهای پیام

کد N783343

وبگردی