آفتاب
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد:

بررسی حادثه عربستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

بررسی حادثه عربستان در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بحث و بررسی پیرامون تعرض صورت گرفته به دو نوجوان ایرانی در عربستان خبر داد و اظهار کرد: در جلسه آینده کمیسیون مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت برای ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کمیسیون حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز نگرانی جدی خود را از افزایش ناامنی و بی حرمتی به زائران خانه خدا و مدینه منوره و همچنین ناتوانی و سوءمدیریت حکومت عربستان سعودی در تامین امنیت زائران اعلام کردند.

وی افزود:‌اعضای کمیسیون از وزارت امور خارجه خواستند که همه تلاش خود را برای اشد مجازات مامورانی که به دو نوجوان کشورمان بی حرمتی کردند به کار گیرند.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین از بررسی لایحه موافقت‌نامه کشتی‌رانی تجاری دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و پروتکل اصلاحی آن خبر داد و گفت: با حذف جمله «در صورت بروز اختلاف در تغییر متون، متن انگلیسی ملاک می‌باشد» از آخر ماده 16 لایحه، به تصویب رسید.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد:‌ در این جلسه همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد در هفته آینده مجددا بررسی شود.

وی ادامه داد: در ادامه نیز طرح اصلاح ماده 980 قانون مدنی جهت تسهیل اعطای تابعیت به رزمندگان، ایثارگران و نخبگان غیرایرانی بررسی و بنا شد پیشنهادات در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم گیری شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس یادآور شد: در ادامه جلسه و با مباحثی که مطرح شد بنابراین شد که مسئولین وزارت امور خارجه و مسئولین سازمان حج و زیارت در جلسه بعدی کمیسیون دعوت شوند تا اقدامات و رفتارهای اهانت آمیز و بی حرمتی به زائران مکه مکرمه و مدینه منوره از سوی مامورین و مسئولین حکومت آل سعودی مورد بررسی قرار گیرد.

نقوی حسینی در پایان گفت: همچنین مسئولین وزارت خارجه جهت بررسی وضعیت یمن نیز مهمان کمیسیون خواهند بود تا آخرین تحولات یمن و خسارات و آثار تهاجم نظامی عربستان به یمن را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام

کد N783227

وبگردی