آفتاب

اولاند: با تونس در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنیم

اولاند: با تونس در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم همکاری می‌کنیم

روسای جمهور فرانسه و تونس در کنفرانس مشترکی بر همکاری میان دو کشور در زمینه‌های امنیت و مبارزه با تروریسم و همچنین زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس در پاریس تاکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم از امکانات مشترک دو کشور برای تحقق اهداف خود استفاده کنیم و همچنین با تونس در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم همکاری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: همکاری اقتصادی میان تونس و فرانسه همچنان ادامه دارد و ما تلاش می‌کنیم که سرمایه‌گذاری‌ها در تونس را افزایش دهیم. همچنین به حمایت اقتصادی و فرهنگی از تونس ادامه می‌دهیم.

اولاند در این دیدار تصریح کرد: من در گفت‌وگوهای خود با الباجی قائد السبسی، به خصوص درباره اوضاع عراق، سوریه و فلسطین صحبت کرده و همچنین تاکید کردیم که لیبیایی‌ها برای حل بحران کشور باید با هم متحد شوند.

السبسی نیز تاکید کرد: ما با فرانسه روابط دو جانبه خوب و مسائل مشترکی داریم. همچنین دیدگاه‌های مشترکی میان ما وجود دارد.

وی افزود: مشکل تروریسم مشکلی است که تمامی کشورهای منطقه با آن مواجه‌اند برای همین باید در این زمینه همکاری خوبی میان تمامی کشورها صورت بگیرد.

السبسی خاطرنشان کرد: ما در آغاز راه به سمت دموکراسی و پیشرفت هستیم و با وجود سختی‌های زیادی که کشور ما با آن مواجه است برای برقراری دموکراسی تلاش کردیم. ما دولتی داریم که از حمایت پارلمان برخوردار است.

وی تاکید کرد: مبارزه با تروریسم ضرورتی برای تحقق هرگونه پیشرفت است چرا که فرانسه و تونس با مشکل تروریسم مواجه شده‌اند و ما قربانیان مستقیم تروریسم بوده‌ایم.

وی افزود: ما مسئولیت مهمی را در شرایط کنونی منطقه جهت مبارزه با تروریسم برعهده داریم و همچنین در خصوص تحقق صلح و همکاری نظامی، امنیتی و اجتماعی با پاریس اتفاق نظر داریم.

انتهای پیام

کد N783191

وبگردی