آفتاب

وزیر خارجه ایتالیا: اقدام نظامی جهت مقابله با تروریسم گریزناپذیر است

وزیر خارجه ایتالیا: اقدام نظامی جهت مقابله با تروریسم گریزناپذیر است

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: اقدام نظامی در مقابله با تروریسم گریزناپذیر است و بایستی برای مقابله با افراطی گری اقدام بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه‌ای غیرمنتظره و با لحنی تند با روزنامه کوریر دلاسرا گفت: اروپا مدت‌هاست به خطراتی که از سایر مناطق جهان متوجه مردم است با بی‌اعتنایی می‌نگرد در حالیکه باید کاری بیشتر انجام دهد.

وی افزود: پاسخ مناسب به تروریسم به طور حتم اقدامات نظامی است. این روند ممکن است باعث تعجب و شگفتی برخی شود اما با این گروه‌ها بایستی از طریق نظامی مقابله شود، من نمی‌خواهم از واژه ضربت در این مورد استفاده کنم.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به این مطلب که نیروهای ایتالیایی به آموزش نیروهای مسلح محلی در سومالی که علیه الشباب فعالیت می‌کنند، متعهد می‌مانند.

این دیپلمات‌ ارشد دولت رم پیشتر گفته بود که ایتالیا به عنوان بخشی از هیات بین‌المللی در لیبی و علیه خشونت‌ها در این کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد امروز (سه شنبه) نیز اعلام کرد که دولت ایتالیا ممکن است مشارکت در مقابله با گروه‌های شبه نظامی نظیر بوکوحرام در نیجریه را نیز مدنظر قرار دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا ادامه داد: از آنجا که گروه‌های شبه نظامی مسیحیان را هدف قرار می‌دهند، مسیحیان بیش از گذشته نیازمند کمک هستند. این برای ایتالیا مهم است که از مسیحیان واقعیت‌های مذهبی چون یهودیان که هدف این حملات قرار می‌گیرند حمایت کند چون ایتالیا خانه پاپ در واتیکان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N783142

وبگردی