آفتاب
با نمایش «قرآن نفیس جواهرنشان» از ایران

ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در کویت برگزار شد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در کویت برگزار شد

ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با نمایش «قرآن نفیس جواهرنشان» از آثار هنرمند کشورمان در کویت برگزار شد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با نمایش «قرآن نفیس جواهرنشان» از آثار هنرمند کشورمان در کویت برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، همزمان با مسابقات قرآن کریم جایزه امیر کویت، ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور یعقوب الصانع، «وزیر دادگستری، اوقاف و امور اسلامی» به نمایندگی از امیر کویت و خامه‌یار، «رایزن فرهنگی ایران» گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار متنوع 27 هنرمند کویتی و خارجی از جمله ایران، ترکیه، مراکش، الجزایر، چین، روسیه، قطر، عربستان سعودی و ... به نمایش گذاشته شده است.

همچنین، چهار هنرمند کشورمان «امیر جزایری»؛ «مهدی جزایری»؛ «عارف گیلانی» و «رائین خانزاده» حضور دارند و آثار خود را در قالب خوشنویسی، تذهیب، کتیبه‌نویسی و ریزنگاری برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

در این میان، آثار هنرمندان ایرانی به ویژه قرآن نفیس جواهرنشان به شیوه ریزنگاری «رائین خانزاده» مورد توجه وزیر اوقاف و امور اسلامی قرار گرفت و باید گفت که این هنرمند ایرانی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی نشاندن مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی و جواهرات به روی جلد آن است.

خانزاده با اشاره به اینکه از سنگ‌های برلیان، یاقوت و عقیق در تزئین جلد این مجلد قرآنی استفاده خواهد کرد، گفت: تصور می‌کنم که این قرآن با سنگ‌هایی که روی جلد آن به کار خواهد برد، درخشش خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

عارف گیلانی، از دیگر هنرمندان کشورمان اظهار کرد: هنر تذهیب از معدود هنرهای اسلامی است که اساتید برجسته آن، ایرانیان هستند و نیازمند دقت بسیار بالایی است.

ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 12 فروردین‌ماه به همت اداره امور قرآن وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت آغاز شد و چهارشنبه 19 فروردین با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N783137

وبگردی