آفتاب
پس از روسیه و صلیب سرخ؛

چین هم برقراری آتش‌بس در یمن را خواستار شد

چین هم برقراری آتش‌بس در یمن را خواستار شد

در پی درخواست روسیه و سازمان صلیب سرخ برای اعلام آتش بس در یمن جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه و خارج کردن غیرنظامیان از این کشور، وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) خواستار آتش‌بس در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در جریان نشستی خبری گفت: پکن به شدت نگران اوضاع موجود در یمن است.

این مقام مسوول وزارت امور خارجه چین ادامه داد: ما از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم تا هر چه سریعتر آتش‌بس را اعمال کرده و به این ترتیب از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری کنند.

پکن امیدوار است که طرف‌های درگیر بتوانند قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و پیشنهادهای شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن را محقق کرده و بحران یمن را از طریق مذاکرات سیاسی و با هدف بازگشت مجدد ثبات به این کشور حل و فصل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن از نزدیک اوضاع یمن را تحت نظر دارد و از طرف‌های درگیر در این کشور می‌خواهد تا به قوانین بین‌المللی و تسهیل در خروج اتباع غیریمنی پایبند باشند.

قرار بود کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) کمک‌های خود را امروز به یمن ارسال کنند اما اقدامات آنها در پی ادامه حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به تاخیر افتاد.

چین پیشتر نیز نگرانی خود را در قبال تشدید تنش‌ها در یمن ابراز کرده و خواستار راه‌حل سیاسی برای آن شده بود.

انتهای پیام

کد N783048

وبگردی