آفتاب

حمایت تونی بلر از اد میلیبند و هشدار درباره پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات آتی

حمایت تونی بلر از اد میلیبند و هشدار درباره پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات آتی

نخست‌وزیر پیشین انگلیس با حمایت از گزینه حزب کارگر در انتخابات پارلمانی آتی، نسبت به روی کار آمدن محافظه‌کاران و ایجاد آشوب در اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، تونی بلر به عنوان نخست‌وزیر سابق انگلیس از حزب کارگر که بین سال‌های 1997 تا 2007 هدایت این کشور را برعهده داشت، قصد دارد تا از اد میلیبند گزینه حزب کارگر برای پست نخست‌وزیری حمایت کند. بلر قرار است امروز(‌سه‌شنبه) سخنرانی خود را درباره رهبری میلیبند ایراد کند.

وی درباره وقوع بی‌ثباتی و هرج و مرج در انگلیس پس از روی کار آمدن محافظه‌کاران که از زمان جنگ جهانی دوم بی‌سابقه خواهد بود، هشدار می‌دهد.

تونی بلر در ادامه از طرح رفراندوم دیوید کامرون نخست‌وزیر کنونی انگلیس بر سر اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند. وی که سه دوره حزب کارگر را در انتخابات پیروز کرد، از "رهبری واقعی" اد میلیبند در اتحادیه اروپا تقدیر خواهد کرد.

وی با انتقاد دوباره از دیوید کامرون خواهد گفت: شما به این مساله فکر کنید که در صورت پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات و خروج انگلیس از اروپا، چه هرج و مرجی رخ خواهد داد. مشاغلی که پیش از آن تضمین شده بود، دیگر تضمینی برای آن وجود ندارد. تصمیمات برای سرمایه‌گذاری به تعویق افتاده و یا لغو می‌شود و اقتصاد انگلیس به حالت تعلق درمی‌آید.

سخنرانی بلر عمدتا بر روی تبعات خروج کشورش از اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود. وی بر این باور است که تصمیم برای خروج از اتحادیه مذکور چندین وجه دارد که هیچ‌کدام از آنها حامل پیام خوبی نیست و یکی از مهمترین آنها بسته شدن در انگلیس به روی نزدیکترین همسایگانش است.

بلر هم‌چنین هزار پوند به نامزدهای 106 کرسی موردنظر حزب کارگر اختصاص داده است. با این وجود سه تن از نامزدها از دریافت این پول به دلیل نقش بلر در حمله به عراق خودداری کردند. بلر در سال 2010 نیز از رقیب جدی و دوست خود گوردون براون در انتخابات پارلمانی حمایت کرد و این بار به رغم بسیاری از تردیدهایی که وی درباره سیاست‌های میلیبند دارد، بلر برای حمایت از وی و انتقاد از کامرون مصمم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

کد N783021

وبگردی