آفتاب
فرهنگی در جمع خبرنگاران:

جلسه امروز مجلس با ظریف و صالحی مثبت بود

جلسه امروز مجلس با ظریف و صالحی مثبت بود

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه بررسی بیانیه لوزان در جلسه‌ای دیگر برگزار می‌شود گفت که به نظرم جمع‌بندی مجلس از توضیحات ظریف و صالحی نسبتا مثبت بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، محمد حسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه و در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در خصوص جزییات جلسه غیر علنی امروز مجلس با حضور ظریف و صالحی پرداخت.

وی با بیان اینکه جلسه مجلس در دو بخش علنی و غیر علنی برگزار شد گفت: دو ساعت اول جلسه امروز مجلس به موضوع مذاکرات اختصاص یافت.

به صورت کلی آقای صالحی و ظریف به طور مفصل مسائل مربوط به موضوع هسته‌ای، واقعیات موجود و چشم انداز سه ماه آینده را برای نمایندگان ترسیم کردند.

این عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: دراین جلسه هیچ کدام از نمایندگان صحبتی نکردند به همین دلیل قرار شد این موضوع در جلسه‌ی دیگری مجددا مورد بحث قرار گیرد که هنوز زمان آن مشخص نیست، شاید این جلسه بدون حضور آقای ظریف و صالحی باشد و تنها به استماع نظرات نمایندگان اختصاص یابد ولی هنوز جزییات برگزاری این جلسه مشخص نشده است.

فرهنگی گفت که در این جلسه ظریف به سوالات مکتوب نمایندگانی و سوالاتی که در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده بود پاسخ داد.

وی ادامه داد: آقای ظریف در این جلسه بر واقعیات گذشته و حال در موضوع هسته‌ای اشاراتی داشت و توضیحات مفصلی را ارائه کرد. نظر بنده این است که در مجموع جلسه نسبتا مثبتی بود و دکتر صالحی و دکتر ظریف نیز به این موضوع اذعان داشتند که ابهاماتی در بیانیه وجود دارند که قابل حل و رفع است.

به گفته‌ی وی، در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که باید تحریم‌های مربوط به موضوع هسته‌ای یعنی تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا و 6 قطعنامه شورای امنیت برداشته شود و این موضوع مورد وفاق همه بود.

فرهنگی در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات امکان برگشت وضعیت فنی ایران وجود دارد گفت : اگر طرف غربی به تعهداتش عمل نکند طبیعتا آثار خود را در جامعه جهانی به جای خواهد گذاشت ولی ما از این تخلف زیانی نمی‌بینیم ممکن است با تاخیر به روال قبلی برگردیم اما در مقابل بخش‌هایی نیز به سرعت قابل برگشت است.

انتهای پیام

کد N782969

وبگردی