آفتاب

گسترش حضور نظامی آمریکا در اروپا برای جلوگیری از اقدامات روسیه

گسترش حضور نظامی آمریکا در اروپا برای جلوگیری از اقدامات روسیه

ارتش آمریکا با هدف اطمینان دادن به متحدان اروپایی‌اش نسبت به تداوم حمایت واشنگتن در جلوگیری از تهاجم روسیه در شرق اروپا، حضور خود را در اروپا را گسترش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با رزمایش‌های نیروهای آمریکایی با نیروهای محلی، رزمایش "استقامت آتلانتیک" در اواسط مارس سال‌جاری میلادی تا جنوب اروپا توسعه یافته است.

گردانی از چتربازان نیروی هوایی آمریکا در بلغارستان و رومانی فرود آمده‌اند. ژنرال بن هابز، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا تایید کرد که رسیدن نیروهای آمریکایی بخشی از عملیات "استقامت آتلانتیک" بوده که در سال 2014 میلادی آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات رهبری آمریکا، استقامت و آشنایی نیروهای آمریکایی با شرایط اروپا را بهبود می‌بخشد و به آنها در انجام رزمایش‌ها کمک می‌کند.

رزمایش‌ها در این منطقه همچنین به عنوان "اطمینان خاطر" نیز تلقی می‌شود چراکه یگان‌ها بین پست‌هایی در شرق اروپا و پایگاه‌هایشان در آلمان در رفت و آمد هستند. نیروهای آمریکایی در اروپا قرار است برای مدتی در این رزمایش شرکت داشته باشد. حضور گسترده‌تر آمریکا و رزمایش‌هایش در اروپا ممکن است تا سال 2016 میلادی ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N782959

وبگردی