آفتاب

نظارت بر تالاب‌های استان قم در فصل بازگشت پرندگان

نظارت بر تالاب‌های استان قم در فصل بازگشت پرندگان

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در فصل بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان به شدت تحت کنترل، نظارت و پایش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، محمدرضا عابدی مقدم با اشاره به آغاز فصل بازگشت پرندگان مهاجر در سخنانی اظهار کرد: در استان قم عمدتا تالاب‌های "بهشت معصومه" و "مره" در فصول زمستان و بهار میزبان پرندگان مهاجر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تنجه، حواصیل ارغوانی، کاکایی، خوتکا، آووست، چوبپا، اردک کله سبز، دال سیاه وعقاب صحرایی از جمله پرندگان مهاجر بوده که در فصول مهاجرت به تعداد بسیاری در تالاب‌های استان حضور دارند.

رییس اداره حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در فصل بهار و به هنگام بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان از سوی محیط‌ بانان و ماموران اجرایی این اداره کل، تحت کنترل، نظارت و پایش قرار داشته و با متخلفانی که در این مناطق به شکار و صید پرندگان اقدام نمایند، بر اساس قوانین به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان ضمن درخواست از مردم برای مهربانی با طبیعت و حیوانات و به ویژه پرندگان مهاجر، از تیمار و رهاسازی دو بهله سارگپه پابلند در استان خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از تیمار و نگهداری توسط دامپزشک معتمد اداره کل، در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

انتهای پیام

کد N782886

وبگردی