آفتاب
حجت الاسلام جعفری:

توزیع شهرستانی فعالیت های فرهنگی کردستان/برنامه های قرآن دراولویت

توزیع شهرستانی فعالیت های فرهنگی کردستان/برنامه های قرآن دراولویت

سنندج – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در سال 94 فعالیت های فرهنگی و هنری استان کردستان در بین شهرستان های مختلف توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحیم جعفری ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: در سال جاری و بر اساس استعدادها و ظرفیت های موجود فعالیت ها و برنامه های فرهنگی کردستان در شهرستان های مختلف برگزار می شوند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای توسعه و اعتلا فعالیت های فرهنگی در استان کردستان گفت: انتظار می رود که با جلب همکاری و حمایت خود هنرمندان شاهد فعالیت های بهتری در استان کردستان باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در خصوص فعالیت های فرهنگی هنری سال گذشته گفت: سال 93 از بسیار جهات برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات شهرستانی سال موفق و پر بار بود، چرا که بیشتر جشنواره های تعطیل شده مجدداً آغاز بکار کرد و به خوبی برگزاری شد.

وی با اشاره به شماری از جشنواره های فرهنگی و هنری که سال گذشته مجدد در استان کردستان برگزار شد، افزود: از جمله این جشنواره ها می توان به جشنواره تئاتر کُردی سقز، تئاتر طنز دیواندره، جایزه ادبی مولوی کرد، شب های شعر و موسیقی در کلیه شهرستانهای به ویژه شهر سنندج اشاره کرد.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان کردستان افزود: در رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال 94 در مشهد مقدس چندین موضوع از رسالت های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی وجود داشت از جمله اقامه نماز، رعایت شئونات و فریضه امر به معروف و نهی از منکر  بود، این مفاهیم اساسی از جمله مواردی است که باید در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان تبلیغ و ترویج شود.

حجت الاسلام جعفری ضمن تاکید بر ادامه فعالیت های فرهنگی هنری در سطح استان اظهار داشت: در سال 94 با همدلی و همزبانی مجموعه ای فعال به عنوان پل ارتباطی میان دولت و ملت به ادامه اجرای برنامه های کیفی اقدام شود.

وی از مدیران شهرستانی خواست به عنوان خدمتگذاران مردم موجبات هم دلی و همزبانی را با انجام برنامه های مفید فرهنگی، هنری و قرآنی با تعامل با فرماندار و امام جمعه شهرستان فراهم کرده و از تمامی ظرفیت های در اختیار استفاده کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: در حوزه فعالیتهای فرهنگی هنری کنگره شهدای پیشمرگ کرد به عنوان یکی از فعالیت های محوری در استان کردستان باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بار دیگر بر لزوم توجه به تمامی شهرستان های استان گفت: در اولویت بودن سه شهرستان بانه، سروآباد و کامیاران در اختصاص اعتبارات ویژه جهت انجام فعالیت های فرهنگی هنری در سال جاری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در خصوص راه اندازی معاونت های جدید طرح و برنامه و قرآن و عترت گفت: فعالیت های قرآنی در سطح استان کردستان با ایجاد معاونت قرآن وعترت ساماندهی خواهد شد، برنامه های ویژه ای برای سال 94 در حوزه قرآن تدارک دیده شده است.

وی به راه اندازی معاون طرح و برنامه نیز اشاره کرد و گفت: معاونت طرح وبرنامه نیز ازجمله واحدهای مهم در هر سازمانی است که این واحد مسئولیت برنامه ریزی برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی را برعهده خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: برای هرکدام از شهرستانهای تابعه برنامه ای شاخص و متناسب با ویژگی های فرهنگی آن شهرستان تدارک دیده شده است که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در مریوان، جشنواره موسیقی کردی در سنندج، جشنواره مولودی خوانی رضوی در سنندج، دوسالانه خوشنویسی در سنندج، دوازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، جشنواره هنرهای تجسمی در مریوان، سوگواره و تعزیه خوانی در بیجار، جشنواره آواهای محلی در زرینه دیواندره، سومین جشنواره هنرهای تجسمی جوان در دهگلان، جشن موسیقی فولکلور نکوداشت حبیب الله مله ای و رمضان کلیایی در قروه، نهمین جشنواره فیلم وعکس ژیار در بانه، نمایشگاه مطبوعات محلی، جشنواره مطبوعات کردی در سنندج، هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سنندج، یازدهمین جشنواه داستان بانه، دومین جشنواره فرهنگ و ادبیات کردی پرژه در کامیاران، هشتمین کنگره شعر عاشورایی قروه، پنجمین جشنواره استانی شعر شمیم ظهور قروه و دهها برنامه دیگر اشاره کرد.

کد N782747

وبگردی