آفتاب

لاوروف: تلاش‌ها برای حل بحران سوریه باید واقع گرایانه باشد

لاوروف: تلاش‌ها برای حل بحران سوریه باید واقع گرایانه باشد

وزیر خارجه روسیه با بیان این که مسکو جدول زمانی مشخصی را برای حل و فصل بحران سوریه تعیین نمی‌کند، اعلام کرد: تلاش‌ها برای حل بحران سوریه باید واقع گرایانه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری در مسکو عنوان داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در مذاکرات کنونی مسکو که با هدف حل و فصل بحران سوریه برگزار می‌شود، در مقایسه با دور قبل این دیدارها در ژانویه گذشته افزایش یافته است.

وی عنوان داشت: در دیدارهای جاری تعداد بیشتری از نمایندگان گروه‌های مخالف سوری در مقایسه با دیدارهای ژانویه حضور دارند. برای ما خوشایند نیست که ائتلاف مخالفان سوریه مجددا با اعزام نمایندگان خود به مسکو مخالفت کرده است اما این امر به معنای نپذیرفتن تلاش‌های ما نیست، بلکه به نظر می‌رسد که رهبران ائتلاف مخالفان دلایل خاصی برای نفرستادن نمایندگان خود به مسکو دارند.

لاوروف گفت: ما هیچ چارچوب زمانی مشخصی را برای حل بحران سوریه تعیین نمی‌کنیم، چرا که پس از درگیری‌های چندساله در سوریه و تلاش‌های شکست خورده جهت آغاز عملیات سازش، ما نباید با توجه به تصمیم طرفی عمل کنیم که تنها گروه مشخصی از مخالفان سوری را به عنوان یک گروه اصلی تعیین می‌کند، بلکه باید بر اساس واقعیت عمل کنیم و باید بندهای توافق‌ صورت گرفته در ژوئن سال 2012 و آنچه که در بیانیه‌ ژنو آمده اجرا شود و در واقع باید نمایندگان در تمامی اقشار جامعه‌ سوریه در مذاکرات فراگیر سوری شرکت داشته باشند.

رایزنی‌های غیر علنی در مسکو تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت و این دور با دور نخست از لحاظ دستور کار متفاوت است.

از روز دوشنبه دور دوم نشست مشورتی در مسکو در مورد سوریه آغاز شد که هیاتی از سوی نظام و نمایندگانی از گروه‌های مخالف در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام

کد N782677

وبگردی