آفتاب
نعمتی در جمع خبرنگاران:

فعلا نیازی به کسب مجوز مجلس برای اجرای پروتکل الحاقی نیست

فعلا نیازی به کسب مجوز مجلس برای اجرای پروتکل الحاقی نیست

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه در صورت نیاز حتما مجوز مجلس برای اجرای پروتکل الحاقی را اخذ خواهیم کرد، گفت: فعلا نیازی به کسب مجوز برای اجرای پروتکل نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه غیر علنی امروز گفت: آقای صالحی گزارش کاملی در خصوص مذاکرات از نظر فنی ارائه دادند، مسائل مذاکرات را نیز آقای ظریف توضیح دادند.

نعمتی گفت: دغدغه هایی در مجلس وجود داشت که باعث چند صدایی شد که از ویژگی های نظام پارلمانی و دموکراسی است، اما در مجموع نمایندگان مجلس از گزارشی که آقای ظریف و صالحی ارائه دادند و دستاوردهای بیانیه رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه خواست نظام این است که انرژی هسته ای و تاسیسات آب سنگین حفظ شود، گفت: حفظ تحقیق و توسعه، لغو تحریم ها از موضوعاتی است که در بیانیه نهایی نیز خواهد آمد.

نعمتی با انتقاد از لفاظی های طرف غربی، گفت: در نوع نگارش توافق نهایی باید از کلمات و اصطلاحاتی استفاده شود که دغدغه ها و نگرانی های نمایندگان رفع شده و امکانی برای لفاظی غربی ها فراهم نشود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برداشتن یکباره تحریم  ها از سوی غربی ها باید تضمین شود.

نعمتی تصریح کرد: آب سنگین اراک باید حفظ شود که این موضوع به عنوان یکی از مسائل مهم و برجسته باید در توافق نهایی لحاظ شود.

وی در خصوص اجرای پروتکل الحاقی، گفت: اگر نیاز باشد که پروتکل الحاقی با تایید مجلس اجرا شود در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نعمتی در پاسخ به این سئوال که آیا جو جلسه غیرعلنی با آرامش همراه بود، گفت: جلسه خوبی برگزار شد، بعضا تک صداها و تک مضراب هایی نیز وجود داشت؛ اما در مجموع جلسه خوبی بود و تنش آن چنانی وجود نداشت.

نعمتی گفت: در بحث پروتکل آقای ظریف اعلام کردند اگر نیاز باشد رای و نظر مجلس را در خصوص اجرای پروتکل بگیریم، قطعا این کار را خواهیم کرد.

وی افزود: ظاهرا فعلا نیازی به کسب مجوز برای اجرای پروتکل الحاقی نیست.

 

 

 

کد N782557

وبگردی