آفتاب
سخنگوی سازمان اوقاف خبر داد

ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال از برنامه‌های کاری اوقاف

ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال از برنامه‌های کاری اوقاف

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در سال 94 نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال را دنبال می‌کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در سال 94 نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال را دنبال می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی با بیان این‌که «سال 94، سالی متفاوت برای مجموعه اوقاف خواهد بود» اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقاف در این سال دچار تحول خواهد شد و با رویکردی جدید در برنامه‌ریزی‌ها، عمل خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «در سال 94، سازمان اوقاف، 4 اولویت برنامه‌ای خواهد داشت» افزود: در گام اول تحول در مدیریت اوقاف در سطوح مختلف سازمانی، بقاع متبرکه و موقوفات در دستور کار است و این تحول با نگاه و هدف حرکت رو به پیشرفت انجام می‌شود تا فعالیت‌ها و ماموریت‌های اوقاف در حد مطلوب‌تری اجرایی شود.

ربیعی اضافه کرد: کادرسازی و ایجاد امکان برای رشد و تعالی کارکنان و همچنین آموزش به عنوان زیرمجموعه‌های تحول در مدیریت دنبال خواهد شد.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تحول در منابع انسانی را گام و اولویت دوم سازمان اوقاف در سال 94 ذکر کرد و افزود: منابع انسانی باید به یک سطح کارآمدی مطلوب دست یابند و هم از لحاظ مدارج تحصیلی و هم تخصصی ارتقاء یابند.

ربیعی با بیان این‌که «تغییر، تحول و ارتقای بهره‌وری موقوفات به عنوان تحول اقتصادی موقوفات گام و اولویت سوم برنامه‌ای اوقاف است» تصریح کرد: هم اکنون با ایجاد سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه درک و شناخت دقیق‌تری نسبت به گذشته از موقوفات حاصل شده است و در چند سال اخیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با درک شرایط موجود موقوفات، رشد درآمدی موقوفات به منظور اجرای هرچه بهتر نیات واقفان را در دستور کار مدیران، معاونان و کارشناسان این سازمان قرار داده است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امنیانه نیات واقفان را چهارمین اولویت برنامه‌ای این سازمان برشمرد و گفت: پیرامون تعیین این چهار اولویت برنامه‌ای ماه‌ها جلسه تشکیل شد و در خصوص آنها در طول سال 94، هر ماه گزارشی اخذ خواهد شد تا روند رشد و تحقق شاخص‌ها تعیین شود.

وی با بیان این‌که «تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روابط عمومی سازمان اوقاف است» تصریح کرد: امسال بنا بر نظر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان، تبلیغ و ترویج وقف ثلث اموال باید در دستور کار روابط عمومی سازمان قرار گیرد و با فضا سازی رسانه‌ای و آشناسازی افکار عمومی، این سنت حسنه را در کشور نهادینه کند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به در پیش بودن برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به اوقاف نیست، بلکه متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و امسال نیز باید با تلاش تمامی کارکنان و جلب همکاری و حمایت و مشارکت رسانه‌های جمعی فضاسازی مناسبی برای این دوره از مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد شود.

انتهای پیام

کد N782430

وبگردی