آفتاب

سجادی: به تیم مذاکره کننده‌ ایرانی اعتماد داشته باشیم

سجادی: به تیم مذاکره کننده‌ ایرانی اعتماد داشته باشیم

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان گفت: لازم است تا توضیحات آقای دکتر ظریف و دیگران را بسیار دقیق و مهم بدانیم و به آن اعتماد داشته باشیم.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان گفت: لازم است تا توضیحات آقای دکتر ظریف و دیگران را بسیار دقیق و مهم بدانیم و به آن اعتماد داشته باشیم.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا در ارزیابی خود از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری با بیان اینکه این شعار شعاری عمیق، پرمفهوم و کاربردی است، گفت: آنقدر وظایف سنگین است که دولت نمی‌تواند همه‌ی آنها را به تنهایی بر دوش بکشد، بنابراین دولت و ملت باید با هم هماهنگ و همدل باشند.

وی همچنین به موضوع مذاکرات اشاره کرد و گفت: مدت طولانی بود که تیم مذاکره کننده مذاکرات نفس‌گیر را انجام داد و شب و روز نمی‌شناخت و زحمات بسیاری را متحمل شد که این خود جای قدردانی دارد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان اضافه کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری کمک بزرگی به تیم مذاکره کننده‌ی ایرانی برای داشتن معیار و چارچوب مشخص در مذاکرات بود و اصولی که ایشان تعیین کردند اصول مهمی برای توفیق در این مذاکرات به شمار می‌رود.

سجادی با تاکید بر اینکه مسئولان ایرانی و همه‌ی ما نباید خیلی از اتفاقات رخ داده ذوق زده و خوشحال و یا بدبین باشیم، گفت: در عالم سیاست باید به طور کلی واقع‌بین بود و همواره لازم است تا رفتار و کردار طرف مقابل به ویژه آمریکایی‌ها را رصد کنیم و این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که آنها خاصه برای رفع تحریم‌ها چگونه عمل می‌کنند و آیا واقعا تحریم‌ها را بر می‌دارند یا این که به دنبال بهانه‌جویی هستند.

وی در ادامه اظهارکرد: باز هم باید از تیم مذاکره کننده ایرانی تقدیر و تشکر کرد که شب و روز تلاش کردند و ان‌شاء‌الله آن چه عاید دولت و ملت می‌شود فصل جدیدی در تاریخ روابط ایران با جهان باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان با بیان اینکه لازم است تا توضیحات آقای دکتر ظریف و دیگران را بسیار دقیق و مهم بدانیم و به آن اعتماد داشته باشیم، گفت: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در پوشش دقیق و مناسب اخبار مربوط به مذاکرات باید تلاش جدی داشته باشند چرا که تیم مذاکره کننده‌ی ایرانی منبع اصلی ماست و لازم است مواظب اخبار ضد ونقیضی که طرف مقابل ما می‌گوید باشیم.

سجادی گفت: البته لازم است اخبار آنها از سوی تیم مذاکره‌کننده و تیم کارشناسی که دارای اهلیت است و منافع و مصالح ملی را در نظر دارد، مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N782368

وبگردی