آفتاب

کره جنوبی انتشار کتاب‌های درسی تحریف‌آمیز در ژاپن را محکوم کرد

کره جنوبی انتشار کتاب‌های درسی تحریف‌آمیز در ژاپن را محکوم کرد

کره جنوبی امروز (دوشنبه) موافقت دولت ژاپن با انتشار کتاب‌های درسی جدیدی که به گفته سئول، حقایق تاریخی درباره یک مجمع‌الجزایر مورد مناقشه میان دو کشور را تحریف می‌کنند، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت کره جنوبی همچنین سفیر ژاپن در این کشور را احضار کرده و به وی هشدار داد، تصویب انتشار این کتاب‌های درسی تحریف‌آمیز در ژاپن نشان می دهد که توکیو می‌خواهد گذشته استعماری خود در زمان جنگ جهانی را تکرار کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: موافقت دولت ژاپن با انتشار کتاب‌های درسی تحریف‌آمیز، یک اقدام تحریک‌آمیز دیگر است که موجب دخل‌وتصرف، کاهش و حذف حقایق تاریخی آشکار به منظور تقویت ادعاهای غیرعادلانه بر آنچه که صراحتا خاک ما به حساب می‌آید، می‌شود .

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه خود تصریح کرد: دولت ژاپن عملا می‌گوید که هنگامی که دیدگاه‌های تاریخی تحریف‌آمیز و ادعاهای ارضی مبتنی بر آن را به نسلی از ژاپنی‌ها که در حال رشد هستند تزریق می‌کند، می‌خواهد اشتباهاتش در گذشته را تکرار کند.

کره جنوبی کنترل این مجمع‌الجزایر مورد مناقشه را که در این کشور به آن مجمع الجزایر "دوکدو" می‌گویند، اما ژاپنی‌ها به آن مجمع‌الجزایر "تاکه شیما" می‌گویند در اختیار دارد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که وزارت آموزش ژاپن، انتشار این کتاب‌های درسی تحریف‌آمیز را که مربوط به تدریس جغرافی بوده و حاوی ادعای ارضی مستقیم توکیو بر این مجمع‌الجزایر است، تصویب کرده است.

انتهای پیام

کد N782145

وبگردی