آفتاب

هشدار آنروا درباره اوضاع اسفبار اردوگاه یرموک

هشدار آنروا درباره اوضاع اسفبار اردوگاه یرموک

فعالان با اعلام اینکه تیراندازی‌ها و درگیری‌های گهگاه علیه اردوگاه آوارگان فلسطینی در پایتخت سوریه صورت می‌گیرد، اوضاع را غیرانسانی‌تر از اینها خواندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک فعال مستقر در منطقه‌ای واقع در جنوب دمشق، پایتخت سوریه گفت: اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در دمشق امروز (دوشنبه) شاهد درگیری‌ها و تیراندازی‌های گاه و بیگاه است.

سخنگوی آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" گفت که این آژانس قادر نیست تا به این اردوگاه آب و غذا و کمک‌های بشردوستانه ارسال کند به ویژه از زمانی که درگیری‌ها در اطراف این اردوگاه آغاز شده است.

وی ادامه داد: این روند به این معناست که هیچ مواد غذایی و آب وجود ندارد و دارو بسیار کم است.

"آنروا" ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت اسف بار و رقت بار اردوگاه یرموک سوریه، خواستار خروج هر چه فوری عناصر داعش از این اردوگاه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این نهاد بین المللی همچنین خواستار ارسال کمک های بشردوستانه به آوارگان فلسطینی ساکن این اردوگاه و ایجاد فضای امن و آرام برای آنان شد.

آنروا از مجامع بین المللی از جمله نهادهای وابسته به سازمان ملل خواست تا در جهت پایان بخشیدن به اوضاع بحرانی اردوگاه یرموک و حمایت از ساکنان آن گام بردارند.

داعش روز چهارشنبه به این اردوگاه حمله کرد.

انتهای پیام

کد N781923

وبگردی