آفتاب

صدور قرار 6 ماه بازداشت برای قانونگذار زن فلسطینی توسط اسرائیل

صدور قرار 6 ماه بازداشت برای قانونگذار زن فلسطینی توسط اسرائیل

وکیل یک قانونگذار فلسطینی امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای موکل وی قرار شش ماه بازداشت بدون محاکمه صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خالده جرار، از سیاستمداران و رهبران ارشد جبهه ملی آزادی‌بخش فلسطین و از اعضای پارلمان فلسطین است. جبهه ملی از گروه‌های مقاومت چپگرای فلسطینی است و اتهام خالده جرار بر اساس اظهارات وکیلش، فعالیت در یک سازمان غیرقانونی اعلام شده است.

جرار 52 ساله بر اساس قرار صادر شده از سوی مسئولان نظامی اسرائیل به شش ماه به اصطلاح "بازداشت اداری" محکوم شده است. بازداشت اداری به اسرائیل اجازه می‌دهد که فلسطینیان را بدون محاکمه و حتی تفهیم اتهام تا شش ماه در بازداشت نگه دارند. هرگونه تمدید بازداشت باید از سوی یک قاضی تایید شود اما مدارک در اختیار وکلای مدافع قرار نمی‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی درباره صدور حکم بازداشت شش ماهه این قانونگذار فلسطینی اظهار نظر نکرده است. این رژیم مدعی است که بازداشت‌های اداری مانع حملات گروه‌های مقاومت می‌شود.

گروه‌های حقوق بشری همواره از شیوه بازداشت فعالان فلسطینی به ویژه مسئولان ارشد توسط رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کنند. بازداشت اداری یکی از این شیوه‌هاست که با قوانین و معیارهای بین‌المللی مغایرت دارد.

انتهای پیام

کد N781880

وبگردی