آفتاب

ناتو و آمریکا راههای جدید برای تضمین امنیت مرزهای اوکراین را بررسی می‌کنند

ناتو و آمریکا راههای جدید برای تضمین امنیت مرزهای اوکراین را بررسی می‌کنند

آمریکا و متحدانش امروز (دوشنبه) همزمان با افزایش درگیری‌ها میان جدایی‌طلبان حامی روسیه و نیروهای اوکراینی گفت‌وگوهای جدیدی درباره تامین امنیت در مرزهای این کشور خواهند داشت اما سوال اصلی در این نشست این خواهد بود که نیروهای ائتلاف آیا برای مقابله با ادامه تجاوزات به اوکراین سلاح خواهند داد یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ژنرال "فیلیپ بریدلاو" از فرماندهان ناتو در این باره اظهار کرد: چیزی که مشخص است این مساله بوده که به اعتقاد ما شرایط در شرق اوکراین باید تغییر کند.

به گفته بریدلاو چندصد تن از نیروهای ارتش روسیه در حال حاضر در اوکراین هستند و به جدایی‌طلبان دفاع هوایی و سایر کمک‌های حیاتی ارائه می‌دهند.

در همین حال آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره حضور سلاح و نیروهای ناتو در اوکراین عنوان کرد: تصمیم برای ارسال سلاح به اوکراین می‌تواند خسارت بسیار بزرگی به روابط روسیه- آمریکا وارد کند.

در همین حال پترو پوروشنکو در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی دی ولت از ناتو خواست تا از این کشور حمایت بیشتری کنند. حمایتی که در میان سایر کمک‌ها ارسال سلاح برای حفاظت و مقابله با متجاوزان را دربرگیرد.

فرمانده ناتو پیش از این ارسال سلاح به اوکراین را توصیه می‌کرد اما وی در مصاحبه اخیر خود تاکید کرد، راه‌حل پایدار در بحران اوکراین سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی خواهد بود.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییرات جدیدی در جبهه سیاسی در حال صورت گرفتن است. امروز جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منظور گفت‌وگو و اعلام بسته حمایتی جدید وارد کی‌یف شد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه نیز قرار است پیش از سفر خود به مسکو در روز جمعه به کی‌یف سفر کنند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، کری حامل بسته حمایتی 16 میلیون دلاری است؛ بسته‌ای که شامل سلاح‌های دفاعی مورد درخواست رئیس‌جمهور اوکراین نیست.

انتهای پیام

کد N781515

وبگردی