آفتاب

خسارت 47 میلیارد دلاری جاسوسی آمریکا برای شرکت‌ها

خسارت 47 میلیارد دلاری جاسوسی آمریکا برای شرکت‌ها

مطالعات مرکز تحقیقات فورستر فاش کرد، برنامه جاسوسی پریزم آژانس امنیت ملی آمریکا طی سه سال آتی 47 میلیارد دلار به شرکت‌های مرتبط خسارت وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس تحلیل‌ها، ضررهای مالی بر اثر هزینه کرد بر روی سرویس‌ها و طرح‌های مبهم انتظار می‌رود که بین 2014 و 2016 بیش از 500 میلیون دلار باشد. 26 درصد از تصمیم گیرندگان عرصه تجاری و فناوری خارج از ایالات متحده آمریکا هم اکنون هزینه‌های خود را بر روی تامین کنندگان خدمات مستقر در آمریکا کاهش داده و یا متوقف کرده‌اند.

طبق اعلام موسسه فورستر که شرکتی تحقیقاتی مستقل در عرصه فناوری و بازاریابی است، بین 2014 و 2016 ضررمالی، 528 میلیون دلار می‌شود.

با این حال شرکت مستقل مذکور بر اثرات چشمگیر آن تاکید دارد و می‌گوید که بعید است که کنار گذاشتن برنامه جاسوسی پریزم (Prism) موجب زمین گیر شدن شرکت‌های فناوری آمریکایی شود.

طرح پریزم در واقع سیستم دیتا ماینینگ جاسوسی الکترونیکی فله‌ای است که در سال 2007 معرفی شد و به همراه سایر برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق این آژانس در سال 2013 فاش شد. به دنبال افشاگری‌های امنیتی برنامه‌های دفاعی و اطلاعاتی آمریکا طی سال‌های اخیر در کانون مباحثات قرار گرفته است.

اسنودن به جاسوسی در آمریکا متهم شده است. وی در سال 2013 توانست از روسیه پناهندگی موقت دریافت کند و پس از آن تا 2017 اجازه اسکان دریافت کند.

انتهای پیام

کد N781464

وبگردی