آفتاب

گزارش اسپانیایی: اسرائیل به عمد نیروهای یونیفل را در لبنان هدف قرار داد

گزارش اسپانیایی: اسرائیل به عمد نیروهای یونیفل را در لبنان هدف قرار داد

در گزارش محرمانه ارتش اسپانیا درباره مرگ یک صلحبان سازمان ملل اسپانیایی طی بمباران رژیم صهیونیستی در لبنان آمده است، این فرد به صورت عمدی مورد هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این ادعا براساس شهادت سربازانی که در صحنه حاضر بوده‌اند مطرح شده است.

در این میان ایوان لوپز سانچز، سرجوخه‌ای که در زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در 28 ژانویه در نزدیکی‌های محل حادثه در حال خدمت بوده در این باره به بازرسان گفته است؛ مواضع نیروهای سازمان ملل مشخصا مورد هدف قرار گرفته بود.

این درحالی است که اسپانیا و اسرائیل برانجام تحقیقات مشترک درباره مرگ خاویر سوریا تولدو، سرجوخه 36 ساله و از نیروهای سازمان ملل توافق کرده‌اند.

اما این ادعا تنها محدود به اظهارات سانچز نیست. گروهبان خولیو ژاویر گارسیا با تاکید بر اظهارات سانچز عنوان کرد، بمباران در آغاز در 500 متری شمال جایگاه نیروهای سازمان ملل رخ داد اما نیروهای اسرائیلی با اصلاح هدف خود دقیقا موضع نیروهای سازمان ملل را مورد بمباران قرار دادند.

در همین حال روزنامه اسپانیایی ال پاییس به نقل از یکی از گزارش‌های سازمان ملل نیز در این باره نوشت، اسرائیل ساعتی پیش از بمباران به صلح بانان سازمان ملل هشدار داد که از محل امن خود خارج نشوند.

انتهای پیام

کد N781427

وبگردی