آفتاب
رییس دادگستری استان تهران:

محاکم تجدیدنظر در ارتقای کیفیت دادرسی باید الگو باشند

محاکم تجدیدنظر در ارتقای کیفیت دادرسی باید الگو باشند

با هدف کاهش صرف وقت در دید و بازدیدهای نوروزی، دیدار نوروزی عموم قضات تجدیدنظر استان تهران با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسین اسماعیلی با اشاره به نامگذاری سال 1394 توسط مقام معظم رهبری به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار کرد: ارزش‌های دینی، اعتقادات و باورهای الهی جامعه اسلامی به ویژه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر باید محور ایجاد همدلی و همزبانی بین دولت و ملت باشد و در این مسیر مردم ولی نعمت و کارفرمای ما و ما کارگزار و خدمتگزار ملت شریف و مسلمان ایران هستیم.

وی ادامه داد: کارگزاران باید با بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های خویش، خواسته‌های شرعی و منطقی مردم را در بهترین ساختار و قالب، عملیاتی و اجرایی کنند، عموم کارگزاران من جمله قضات محترم باید شآن و حرمت این مردم را مراعات کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سال 94 در دادگستری استان تهران، ارتقاء کیفیت دادرسی را از شاخصه‌های مهم توسعه عدالت قضایی دانست و گفت: در ارتقاء کیفیت دادرسی، محاکم تجدیدنظر باید پیشگام، الگو و آموزگار دیگر واحدهای قضایی باشند و با انشاء آراء علمی، مستدل، متقن و مستند به قوانین موضوعه و مبانی فقهی، روش دادرسی و انشاء رای را به قضات دادسرا و محاکم بدوی آموزش دهند.

انتهای پیام

کد N781376

وبگردی