آفتاب

حبیبی: مخالفان نتیجه مذاکرات، ادعای ولایتمداری خود را اثبات کنند

حبیبی: مخالفان نتیجه مذاکرات، ادعای ولایتمداری خود را اثبات کنند

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به مخالفت‌ عده‌ای در داخل کشور با نتایج مذاکرات لوزان، اظهار کرد: بی‌اعتماد کردن مردم به دستاوردهای بزرگ دولت در مذاکرات هسته‌ای کار اشتباه و بی‌معنایی است.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه عده‌ای از ابتدا با مذاکرات هسته‌ای مخالف بودند، اظهار کرد: دلیل مخالفت آنها منافع فوق‌العاده سنگین یک جریان سیاسی از تحریم‌ها بود. این جریان منفعت سیاسی و اقتصادی زیادی از تحریم‌ها داشت و اکنون هم می‌خواهد ذهن مردم را مغشوش کند تا دستاوردهای دولت کم‌رنگ شود.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که کشور ما در مذاکرات پیروزی بزرگی به دست آورد و غرب حق غنی‌سازی در خاک ایران را پذیرفت. ایران در این مذاکرات امتیازهای مهمی به دست آورد اما یک جریان از این امتیازها نگران است زیرا با افزایش اعتماد مردم به دولت، اقلیت بیشتر به حاشیه می‌رود. پس آنها تلاش می‌کنند تا امیدواری و اعتماد مردم را به دولت کم کنند ولی به نظر من موفق نمی‌شوند زیرا بیانیه روشن است و وقتی متن نهایی نگارش شود مسائل روشن‌تر می‌شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با اشاره به اینکه نباید صدای مخالفان را خاموش کرد زیرا آنها حق بیان انتقاد منطقی را دارند، گفت: با این وجود برخی انتقادها منطقی نیست. باید به این عده گفت که هر اندازه کشور بر اساس منطق و قانون اداره شود آنها هم بهره خود را خواهند برد.

حبیبی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی، خاطرنشان کرد: رهبری پیشاپیش با نامگذاری این سال تلاش کردند به همه تفهیم کنند که باید بین دولت و ملت اتحاد باشد و همه تلاش کنند تا این اتحاد تقویت شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پایان افزود: این عده که مخالف دولت هستند همواره ادعای پیروی از رهبری و ولایت را داشته‌اند پس اکنون باید این ادعای خود را عملی و اثبات کرده و تلاش کنند تا همدلی بیشتری میان دولت و ملت شکل بگیرد.

انتهای پیام

کد N781137

وبگردی