آفتاب
با صدور بیانیه‌ای

جامعة‌المصطفی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد

جامعة‌المصطفی حمله عربستان به یمن را محکوم کرد

جامعة‌المصطفی العالمیه با انتشار بیانیه‌ای، حمله هوایی عربستان به مردم بی گناه یمن را محکوم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«این ماجراجویی نابخردانه و فاقد تعقل و توجیه‌های مشروع و قانونی که توسط عربستان سعودی و همراهی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برپا شده است، منطقه را به سمت تنش‌های هر چه بیشتر و خطرهایی برای حال و آیندۀ منطقه سوق می‌دهد.

این تجاوز، منافع آمریکا را تامین می‌کند و به دشمن صهیونیست خدمت می‌کند؛ رژیمی که اخیرا در دشمنی با ملت فلسطین و ملت‌های منطقه، روندی افراطی‌تر در پیش گرفته است.

کشتار مردم بی گناه یمن، به مثابه تجاوزی آشکار به ملتی است که می‌خواهد زمام امور خود را به دست گیرد و از وابستگی به دیگر کشورها اعم از کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان، رها شود.

این تجاوز کور، فرصتی برای وحدت و همبستگی داخلی مردم یمن است تا با بهره‌گیری از این فرصت، به ایجاد راه حل سیاسی فراگیری برسند که کشورشان را حفظ کند و وحدت و سلامت اراضی سرزمینشان را بی هیچ نیازی به دخالت خارجی، تضمین کنند.

جامعة المصطفی العالمیه، ضمن تسلیتِ شهادت شماری از مردم یمن در تجاوز عربستان و متحدانش به این کشور، همواره از پایداری و پایمردی یمنی‌ها بر سر گزینه‌های مستقلشان حمایت و پشتیبانی می‌نماید و ضرورت احترام کشورها و ملت‌های منطقه به این گزینه‌ها را یادآور می‌گردد.»

انتهای پیام

کد N781121

وبگردی