آفتاب
رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س):

ارتباط بین دولت و ملت باید واقع‌بینانه باشد

ارتباط بین دولت و ملت باید واقع‌بینانه باشد

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س) گفت: برای تحقق شعار نباید فقط سمینارهایی را برگزار کرد بلکه باید این شعار را به صورت عملی در جامعه پیاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین حق‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «مفهوم یکی از ادعیه‌هایی که در آغاز سال نو آن را قرائت می‌کنیم تحول و دگرگونی است» اظهار کرد: همین تحول و دگرگونی باید در زندگی خود با خدا، خود با خود و خود با جامعه لحاظ شود.

وی افزود: این‌که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام نهادند به این دلیل است که ارتباط مردم با مسئولین بسیار مهم است و پیشینه انتخاب این شعار به سال 93 برمی‌گردد. چراکه در سال گذشته افراد حقیقی و یا حقوقی بودند که گاهی اظهارنظرهایی می‌کردند و حرف‌هایی می‌زدند که درست نبود و واژه‌های مناسبی را به کار نمی‌بردند و همین این اظهارنظرها گاهی باعث می‌شد که بین دولت و ملت دودستگی به وجود بیاید.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، تصریح کرد: برخی از حرف‌ها از روی دلسوزی بود و برخی از روی جهل و نادانی. که اگر مقام معظم رهبری مدیریت و تدبیر نمی‌کردند ممکن بود مشکلاتی به وجود بیاید.

حق‌جو ادامه داد: این‌گونه رفتارها شایسته یک کشور اسلامی نیست. ارتباط بین دولت و ملت باید واقع‌بینانه باشد. وقتی مردم سختی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند دولتمردان باید قدر آنها را بدانند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری علاوه بر همدلی دولت و ملت، بر همزبانی هم تأکید کردند به دلیل آن است که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند با مردم مهربان باشید تا با شما مهربان باشند، به مردم رحم کنید تا مردم هم به شما رحم کنند. رهبری در صحبت‌های خود هم خوبی‌ها را می‌گویند و هم مشکلات را. مردم و دولت هم باید در ارتباط با یکدیگر همین‌گونه رفتار کنند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه (س)، در پایان گفت: اگر ما در سال 94 بر روی این شعار کار کنیم به دستاوردهای خوبی بین دولت و ملت می‌رسیم.

انتهای پیام

کد N781099

وبگردی