آفتاب

اتحادیه عرب خواستار نجات آوارگان فلسطینی در یرموک شد

اتحادیه عرب خواستار نجات آوارگان فلسطینی در یرموک شد

اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای نجات آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک سوریه و دور نگه داشتن اردوگاه‌های فلسطینی از نزاع داخلی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تاکید کرد که اوضاع خطرناک و ناگوار آوارگان فلسطینی در اردوگاه یرموک و جنایت‌های غیرانسانی را که علیه آنان صورت می گیرد را به دقت و با نگرانی پیگیری می‌کند.

این اتحادیه تصریح کرد که با توجه به محاصره اردوگاه یرموک و دیگر اردوگاه‌های فلسطینی، نبود دارو و مواد غذایی و بالا رفتن قیمت‌ها، آوارگان فلسطینی در سوریه بیش از هر کس دیگری از درگیری‌های داخلی این کشور متضرر شده اند و حتی آژانس ها و مراکز امدادرسانی نیز قادر به ورود به این اردوگاه ها به منظور یاری رسانی به آن‌ها نیستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اتحادیه عرب اشاره کرد که از ابتدای محاصره اردوگاه یرموک تا 18 فوریه گذشته 172 آواره فلسطینی به سبب گرسنگی و نبود مواد غذایی و دارویی جان خود را از دست داده اند و از ابتدای درگیری و نزاع داخلی سوریه نیز جمعا 2648 فلسطینی قربانی شده اند.

این اتحادیه خواستار امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی در سوریه شد و تاکید کرد که آن‌ها هیچ دخالتی در درگیری های داخلی این کشور ندارند.

انتهای پیام

کد N781085

وبگردی