آفتاب

تاکید سبزهای آلمان بر اعطای بسته کمک مالی سوم به یونان

تاکید سبزهای آلمان بر اعطای بسته کمک مالی سوم به یونان

رئیس فراکسیون سبزهای پارلمان آلمان بر لزوم اعطای سومین بسته کمک مالی به دولت یونان برای مقابله با بحران بدهی های این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاترین گورینگ اکارت» رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان (بوندستاگ) خواهان اعطای سومین بسته کمک مالی به دولت یونان شد. وی طی گفتگو با «ولت آم زونتاگ» در این رابطه گفت: ما باید در مورد اعطای سومین بسته کمکی به یونان به توافق برسیم.

اکارت تاکید کرد: گمان نمی کنم یونان بتواند تا پیش از تابستان روی پای خود بایستد. این مقام حزب سبزهای آلمان در عین حال یونان را از نزدیک شدن به روسیه برحذر داشت. وی در آستانه سفر نخست وزیر یونان به مسکو یادآور شد به یونان هشدار داده شده که در ازای منافع کوتاه مدت خود، یکپارچگی اتحادیه اروپا را به خطر نیاندازد.

این در حالی است که «الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات روسیه راهی پایتخت این کشور می شود. اکارت با اشاره به اجرایی شدن تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه از ماه ژوئن به یونان هشدار داد خود را در موقعیت بین این اتحادیه و روسیه قرار ندهد.

گفته می شود گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه به ویژه در بخش کشاورزی از جمله محورهای گفتگوی چیپراس با مقامات روس در این سفر خواهد بود. 

کد N780866

وبگردی