آفتاب

محمود عباس: مشکلی برای مذاکره با نتانیاهو ندارم

محمود عباس: مشکلی برای مذاکره با نتانیاهو ندارم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه دست وی همواره برای برقراری صلح به سوی اسرائیلی‌ها دراز است، تاکید کرد که اگر مساله فلسطین حل نشود گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایی به اسرائیل نیز خواهند رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اورشلیم پست، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنانی تلویزیونی خطاب به مردم اسرائیل گفت: دست ما برای برقراری صلح با شما همواره دراز است پس دست ما را رد نکنید.

عباس ادامه داد: من از یهودیان متنفر نیستم و مشکلی با مذاکره با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ندارم چرا که وی نماینده دولت اسرائیل است.

وی مخالفت خود را با تشکیل یک کشور واحد متشکل از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اعلام کرد و گفت: ما از راهکار دو کشوری حمایت می‌کنیم. کشوری برای ما و کشور دیگری برای اسرائیل. من دشمن یهود نیستم و می‌خواهم با آن‌ها دیدار کنم تا دیدگاه‌هایم را برایشان توضیح دهم.

عباس تاکید کرد: لاینحل ماندن مساله فلسطین باعث می‌شود گروه‌های تروریستی به اسرائیل نیز برسند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح صلح عربی را بهترین طرح صلح از سال 1948 تاکنون دانست و از مردم اسرائیل خواست درک کنند که در صورت موافقت با طرح صلح عربی و به تبع آن به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی تمامی کشورهای عربی و اسلامی، چه دست‌آوردی نصیب آن‌ها خواهد شد.

وی در خصوص موضع آمریکا درقبال صلح اعراب اسرائیل گفت: آمریکا به هیچ اقدامی تشویق نمی‌کند اما با این حال نمی‌توانیم از این کشور بی‌نیاز شویم. آمریکا اسرائیل را یکی از منافع ملی و امنیتی برای خود می‌داند.

عباس همچنین خواهان گسترش همکاری و میانجیگری در روند صلح خاورمیانه با پیوستن مصر و اردن به مذاکرات شد.

وی در خصوص جنگ اخیر اسرائیل در غزه نیز گفت: من از همان روز اول برای توقف جنگ تلاش کردم اما جنبش حماس موافقت نکرد و پس از 50 روز عزام الاحمد برگه‌ای را نزد من آورد که در آن پیام حماس مبنی بر موافقت با آتش بس اعلام شده بود.

عباس افزود: شرط کشورهای اهدا کننده برای بازسازی نوار غزه این است که اموال و مواد خام به دست تشکیلات خودگردان برسد. حماس با این مساله موافقت کرد اما بعدا از تصمیم خود منصرف شد و اعلام کرد که این توافق مایه ننگ است و آن را نمی‌پذیرد.

وی در خصوص عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن گفت: کشورهای عربی با هدف حمایت از نظام قانونی در یمن با انجام این عملیات توافق نظر داشتند ما نیز خارج از این توافق نیستیم و امیدواریم که کشورهای عربی به ما نیز توجه کنند چرا که نظام قانونی ما از دو دستگی رنج می‌برد.

انتهای پیام

کد N780731

وبگردی