آفتاب

پاپ باید رژیم بگیرد!

پاپ باید رژیم بگیرد!

پزشکان واتیکان به رهبر کاتولیک‌های جهان گفتند که باید خوردن پاستا و سایر مواد غذایی دارای کربوهیدرات بالا را کم کرده و به خاطر بیماری سیاتیک، وزنش را کم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری یاهونیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به دستور پزشکان نباید دیگر پاستا مصرف کند و باید به خاطر سیاتیک خود وزنش را کمتر کند.

یکی از متخصصان تغذیه در این باره گفت: براساس تحقیقات انجام گرفته در کلینیک مایو افراد تنها باید 45 تا 65 درصد کالری روزانه مورد نیاز خود را از طریق غذاهای دارای کربوهیدرات به دست آورند و نباید از غلات فرآوری شده، نوشیدنی‌های شکردار یا دسرها استفاده کنند و به جای آن باید از سبزیجات، میوه‌جات، غلات سبوس‌دار و حبوبات در رژیم غذایی خود بهره ببرند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: در مقایسه با پاستای غلات سبوس‌دار، ماکارونی و پاستای تهیه شده از آرد سفید، کربوهیدرات ساده‌ای دارد و به راحتی در بدن تجزیه شده و باعث افزایش قند خون می‌شود. اما پاستا با غلات سبوس‌دار فیبر بیشتری دارد و برای کنترل سطح قند خون مناسب است. به همین دلیل پاپ فرانسیس باید محصولات پاستا و ماکارونی تولید شده توسط آرد سفید را از رژیم غذایی خود حذف کرده و به جای آن از جلبک قهوه‌ای و نودالیت استفاده کند که کم‌کالری است.

پاپ فرانسیس پیش از این گفته بود: احساس می‌کنم دوره پاپی من مختصر و در حد چهار یا پنج سال خواهد بود. نمی‌دانم شاید از این هم کمتر باشد به هر حال دو سال آن که سپری شده است.

وی افزوده بود: دوست دارم پاپ بمانم اما آنچه که حقیقتاً از دست داده‌ام، آزادی‌ام است. تنها چیزی که دوست دارم انجام دهم این است که بتوانم یک روز بدون آنکه مرا بشناسند به خیابان رفته و یک پیتزا بخرم و آن را بخورم.

انتهای پیام

کد N780657

وبگردی