آفتاب

کشته شدن رئیس دفتر نخست وزیر و سفیر سابق مالزی در آمریکا در سقوط هلی کوپتر

کشته شدن رئیس دفتر نخست وزیر و سفیر سابق مالزی در آمریکا در سقوط هلی کوپتر

مقامات مالزی امروز (یکشنبه) اعلام کردند، رئیس دفتر نخست وزیر این کشور و سفیر سابق مالزی در آمریکا که یکی از اعضای ارشد حزب حاکم نیز محسوب می‌شد، در میان شش فرد کشته شده در سقوط هلی کوپتر در نزدیکی کوالالامپور بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان گفتند، این هلی کوپتر پیش از سقوط در شهر سمینه در نزدیکی کوآلالامپور در آسمان منفجر شده است.

دفتر نخست وزیری مالزی گفت، این هلی کوپتر حامل مهمان‌هایی بود که از مراسم عروسی دختر نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی بازمی‌گشتند.

مقامات مالزی همچنین تایید کردند، الیاس، رئیس دفتر نجیب رزاق و جمال الدین جرجیس، سفیر سابق این کشور در آمریکا در میان کشته شدگان این سانحه سقوط هلی‌کوپتر بودند.

نجیب رزاق با اندوهی بسیار در کنفرانسی خبری گفت: محققان برای کشف دلیل سقوط این هلی کوپتر از هیچ کاری مضایقه نخواهند کرد. ما در این رویداد غم انگیز دو شخصیت را که مشارکت بسیاری با دولت، حزب حاکم و کشور داشتند، از دست دادیم.

وی افزود، جمال الدین جرجیس نقش مهم و چشمگیری را در ایجاد روابط نزدیک میان مالزی و آمریکا ایفا کرده بود. جمال الدین یکی از مقامات ارشد "سازمان ملی متحد مالای" به رهبری نجیب رزاق نیز بود؛ حزبی که رهبری ائتلاف حاکم را از زمان استقلال مالزی در سال 1957 میلادی به عهده دارد.

نجیب رزاق گفت: از دست دادن او برای من یک فاجعه است و من از این اتفاق بسیار ناراحت هستم هویت چهار تن دیگری که در این سانحه کشته شدند، تان هات سینگ، تاجر، خلبان، کمک خلبان و یک محافظ شخصی شناسایی شده است.

مقامات گفتند، اجساد تمامی این شش تن در میان بقایای هلی کوپتر کشف شده است.

اداره هوانوردی غیرنظامیان مالزی تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N780555

وبگردی