آفتاب

حملات شبانه ائتلاف عربی برای قطع مسیرهای امدادرسانی انصارالله

حملات شبانه ائتلاف عربی برای قطع مسیرهای امدادرسانی انصارالله

جنگنده‌های ائتلاف "طوفان قاطع" دست به حملات شبانه‌ علیه مسیرهای اصلی در مرکز یمن برای بستن راه‌های امداد رسانی جنبش انصارالله زدند. در همین حال شبکه الجزیره عکس‌هایی از انفجارها در صنعاء را منتشر ساخت که در این انفجارها انبارهای سلاح هدف قرار گرفته بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع یمنی گزارش دادند که در یکی از حملات مسیر میان دو استان البیضاء و أبین هدف قرار گرفت.

در یک حمله دیگر نیز نیروهای یمنی در میان منطقه نعمان از توابع استان البیضاء و منطقه بیحان از توابع استان شبوه هدف قرار گرفتند.

پیشتر نیز جنگنده‌های ائتلاف موسوم به طوفان قاطع که عربستان سعودی رهبری آن را برعهده دارد روز شنبه مواضع نظامی جنبش انصارالله را در استان صنعاء و دو استان عدن و لحج در جنوب یمن هدف قرار دادند.

شبکه الجزیره تصاویر ویژه‌ای را از انفجارها در صنعاء منتشر کرد که در این انفجارها پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعاء و مقر منطقه ششم نظامی و همچنین پایگاه‌های نظامی در "صرف" در توابع پایتخت یمن که انبارهای سلاح در آنجا قرار دارد هدف قرار گرفتند. این حملات برای دهمین روز پی در پی در راستای تجاوز عربستان سعودی به یمن ادامه دارد.

در همین حال منابع اسکای نیوز عربی گزارش دادند که در این حملات چند تن از نیروهای انصارالله کشته و زخمی شدند.

در همین حال محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد که تلاش برای برانگیختن نگرانی‌ها نسبت به اوضاع در تنگه باب المندب با این هدف است که به تجاوز عربستان و آمریکا علیه یمن کمک شود.

عبدالسلام گفت: طرفی که این نگرانی‌ها را برانگیزد این هدف را دنبال می‌کند که مصر را در ریختن خون یمنی‌ها مشارکت دهد.

وی همچنین از مواضع رسمی و مردمی در کشورهای مختلف جهان که مخالف این تجاوز هستند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N780013

وبگردی