آفتاب

صلیب سرخ: ائتلاف تحت رهبری عربستان جلوی کمک‌رسانی به یمن را می‌گیرد

صلیب سرخ: ائتلاف تحت رهبری عربستان جلوی کمک‌رسانی به یمن را می‌گیرد

کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز( شنبه ) اعلام کرد، به رغم درخواست‌هایی که از ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان که کنترل بنادر و حریم هوایی یمن را در اختیار دارد، داشته اما همچنان این ائتلاف از ارسال محموله‌های امدادی و پرسنل پزشکی به یمن جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهان تضمین امنیتی برای اعزام دو هواپیما که یکی حاوی محموله های پزشکی برای امدادرسانی به هزار زخمی و دیگری حاوی 30 تُن تجهیزات پزشکی و تصفیه آب است، به صنعاء شده است. همچنین این کمیته به دنبال اعزام یک قایق برای ورود یک تیم جراحی به شهر عدن بوده است. کمیته بین المللی صلیب سرخ چند روز پیش ائتلاف تحت رهبری عربستان را که مدت ده روز است، به تجاوزات خود علیه یمن ادامه می دهد، متهم به جلوگیری از تحویل کمک های انساندوستانه به این کشور کرد.

سیتارا جبین، سخنگوی صلیب سرخ گفت: آنان همچنان جلوی ارسال محموله های کمکی ما را می گیرند، وضعیت در یمن در حال بدتر شدن است و با گذشت هر ساعت، مردم بیشتری می‌میرند و ما نیاز داریم این کمک ها را وارد یمن کنیم.

وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست روسیه، قصد دارد نشستی به منظور بحث درباره وقفه در حملات هوایی علیه یمن به منظور ورود کمک های انسانی داشته باشد.

همچنین گروه پزشکان بدون مرز نیز گفته است که محدودیت‌های که علیه بنادر و فرودگاه های یمن اعمال شده، جلوی اعزام تیم های جراحی و کمک های پزشکی این سازمان را به یمن گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N779813

وبگردی