آفتاب

تصمیم دولت ژاپن در استفاده 20 درصدی از انرژی هسته‌ای

تصمیم دولت ژاپن در استفاده 20 درصدی از انرژی هسته‌ای

بنا به اعلام رسانه‌های محلی ژاپن دولت این کشور قصد دارد تا با احیای دوباره‌ی انرژی هسته‌ای، یک پنجم از انرژی مورد نیازش را توسط انرژی هسته‌ای تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در حالی تصمیم به استفاده‌ی 20 درصدی از انرژی هسته‌ای در تولید انرژی این کشور را دارد که این اقدام و به طور کلی استفاده از انرژی هسته‌ای پس از بروز فاجعه‌ی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما با مخالفت شدید افکار عمومی ژاپن روبه‌رو است.

به گفته‌ی دولت ژاپن، افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید انرژی مورد نیاز ژاپن ضمن کاهش استفاده از منابع فسیلی باعث کاهش تولید آلودگی‌های کربنی و گازهای گلخانه‌یی خواهد شد.

هم اکنون و پس از بروز فاجعه‌ی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما همه‌ی 43 راکتور هسته‌ای ژاپن برای بازرسی‌های ایمنی غیرفعال هستند.

اگرچه تاکنون دو راکتور هسته‌ای مجوزهای ایمنی و فنی لازم برای از سرگیری فعالیت هسته‌ای خود را اخذ کرده‌اند اما استفاده 20 درصدی از انرژی هسته‌ای در چرخه تولید انرژی پاک با توجه به مخالفت‌های گسترده حزب مخالف و مردم، دولت آبه را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر مردم ژاپن خواستار استفاده نکردن از انرژی هسته‌ای هستند که تا پیش از فاجعه‌ی فوکوشیما 29 درصد از انرژی مورد نیاز این کشور را تامین می‌کرد.

انتهای پیام

کد N779602

وبگردی