آفتاب

نعیم قاسم: تفاهم سیاسی ایران و 1+5 پیروزی حق بود

نعیم قاسم: تفاهم سیاسی ایران و 1+5 پیروزی حق بود

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تفاهم سیاسی میان ایران و 1+5 آن را پیروزی حق توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ نعیم قاسم در سخنانی در مراسم جشن تکلیف حجابی که برای دانش‌آموزان مدارس کشافه الامام المهدی در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، توافق هسته‌ای ایران را پیروزی حق و ثبات، پیروزی اراده ملت‌های آزاد و پیروزی پروژه مقاومتی دانست که ایران اسلامی آن را رهبری می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه العهد، وی این توافق را رد هرگونه وابستگی به غرب دانست و افزود: ایران توانست با مقاومتی 12 ساله در مساله تحریم‌هایی که به خاطر برنامه هسته‌ای‌اش اعمال شد، موافقت کشورهای بزرگ و در راس آن آمریکا را درخصوص برنامه هسته‌ای‌اش کسب کند برنامه‌ای که بیانگر علم، سیاست، جایگاه و قدرت در منطقه است.

نعیم قاسم ادامه داد: این پیروزی بزرگی برای ایران و اذعان به جایگاه و نقش آن در منطقه و جهان است.

او هم‌چنین این "دستاورد تاریخی" را به ایران و رهبری آن تبریک گفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایران امروز کشوری درخشان در منطقه ماست چرا که توانست عزت و استقلال را در منطقه احیا کند. این کشور از انتخاب‌های ملت‌های منطقه حمایت کرد و نماد مقاومت علیه اسراییل و تروریسم تکفیری است.

وی ادامه داد: ما به عنوان حزب الله لبنان از ایران اسلامی که همه چیز (به ما) داد و چیزی نگرفت، حمایت کرد و بهایی نخواست، به ما احترام گذاشت و چیزی از ما نخواست، حمایت‌مان کرد و دخالتی (در امور ما) نکرد، با ما متحد شد و ما را رها نکرد، تشکر می کنیم. از ایران به خاطر این که به ما این جایگاه را داد که قدرتی در کشورمان و منطقه باشیم تا از استقلال و کرامت‌مان محافظت کنیم، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N779597

وبگردی