آفتاب

اردوغان به دنبال جایگزینی پلیس به جای گارد امنیت خصوصی

اردوغان به دنبال جایگزینی پلیس به جای گارد امنیت خصوصی

رئیس جمهوری ترکیه به دولت تاکید کرد تا در پی دو تیراندازی مرگبار که باعث ترس و وحشت سراسری شده پلیس را جایگزین گارد امنیت خصوصی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: نباید از گارد امنیت خصوصی برای تامین امنیت ساختمان‌های عمومی نظیر بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی زیاد استفاده شود.

وی افزود: من به دوستانم در دولت پیشنهاد دادم تا این گارد امنیت خصوصی را از نهادهای دولتی و عمومی حذف کنند و به جایش نیروی پلیس به کار بگیرند من معتقدم که این یک تصمیم تاریخی است.

روز دوشنبه دو تن از شبه نظامیان جناح حزب انقلابی لیبراسیون مردم فردی را در محوطه دادگاهی در استانبول به گروگان گرفته و بعد این فرد و خودشان را کشتند. این گروگان گیری توسط گارد امنیت خصوصی باعث ترس و هراس در سراسر ترکیه شده بود.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ترکیه دپارتمان پلیس خود را دارد و باید از دادگاه‌های ما حفاظت کند. بنابراین واحدهای امنیتی خصوصی کشور بایستی برچیده شوند پلیس باید حفاظت از دادگاه‌ها، استادیوم‌ها و بیمارستان‌ها را برعهده بگیرد. البته هنوز زمان اجرای این دستور از جانب اردوغان اعلام نشده است.

اظهارنظرهای اردوغان در بحبوحه افزایش اتهامات مبنی بر این صورت گرفت که ترکیه در حال بازگشت به یک کشور پلیسی است.

انتهای پیام

کد N779581

وبگردی