آفتاب

درخواست علی عبدالله صالح از مصر درباره ائتلاف ضد یمن

درخواست علی عبدالله صالح از مصر درباره ائتلاف ضد یمن

ایسنا نوشت:


رئیس‌جمهور پیشین یمن ضمن دعوت از مصر برای خروج از ائتلاف عربی علیه یمن مدعی شد: عربستان در حال تسویه حساب شخصی با ایران در یمن است.

علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری مخلوع یمن در مصاحبه با روزنامه مصری الیوم ضمن دعوت از مصر برای عقب‌نشینی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه جنبش مردمی انصارالله یمن (شیعیان حوثی) تاکید کرد: اگر مصر از ائتلاف عربی عقب‌نشینی کند موضعی را اتخاذ کرده که مردم یمن و تمامی گروه‌های سیاسی آن را ارج می‌نهند و به این ترتیب مصر جایگاه خود در دفاع از کشورهای عربی را دوباره به دست خواهد آورد.

صالح گفت: ما برای توقف این جنگ بیهوده علیه مردم یمن بر نقش مصر، الجزایر و عمان تکیه داریم و نقشی که عمان برای حل این بحران و توقف حملات ایفا می‌کند را ارج می‌نهیم.

رئیس‌جمهوری مخلوع یمن در ادامه با طرح این ادعا که عربستان در حال تسویه حساب شخصی با ایران در یمن است گفت: گمان می‌رفت که عربستان به جای مجازات یمن آن هم با شیوه‌ای تاسف‌برانگیز و ظالمانه، از یمن حمایت کند اما عربستان با روشی که در پیش گرفته باعث می‌شود کشورهای بیشتری برای اعلام مخالفت خود با عربستان و ایستادگی در برابر ظلم به طرف مخالفش بپیوندند.

صالح ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیمات کنفرانس سران کشورهای عرب علیه یمن تاکید کرد: باید در مقابل دشمنان کشورهای عربی بایستیم. ما کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به دلیل اعمال فشارهای عربستان سرزنش نمی‌کنیم اما دیگر کشورهای عربی را که در ائتلاف شرکت دارند و مردم یمن و تاسیسات زیربنایی آن را نابود می‌کنند، سرزنش می‌کنیم. من بر این باورم این رهبران به زودی به موضعگیری‌های قبلی خود بازخواهد گشت و مسوولیت‌های ملی و انسانی خود را دوباره برعهده خواهند گرفت حال دلیل این موضعگیری‌های جدید هرچه می‌خواهد باشد.

وی در پایان تاکید کرد هیچ‌گونه رایزنی با کشورهای عضو ائتلاف عربی صورت نخواهد گرفت.

52261

کد N779499

وبگردی