آفتاب

وزیر خارجه نروژ: توافق هسته ای، به نفع ایران و غرب است/ راه ارتباط نزدیکتر سیاسی و اقتصادی باز شد

وزیر خارجه نروژ: توافق هسته ای، به نفع ایران و غرب است/ راه ارتباط نزدیکتر سیاسی و اقتصادی باز شد

تسنیم نوشت:

وزیر خارجه نروژ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و غرب گفت که چنین توافقی هم به نفع غرب و هم به نفع ایران خواهد بود و راه را برای ارتباط نزدیک تر سیاسی و اقتصادی باز خواهد کرد.

به نقل از "نروژ پست"، «بورگ برنده» وزیر خارجه نروژ ضمن استقبال از توافق هسته‌ای اخیر بین ایران و قدرت‌های جهانی، تصریح کرد که توافقی که در مذاکرات هسته‌ای ایران به دست آمده، یک گام مهم به سوی یک برنامه هسته‌ای برای ایران است که برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: من از توافق سیاسی حاصل شده در مذاکرات بین آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران استقبال می کنم. این یک گام مهم به سوی یک توافق نهایی است.

"برنده" گفت: دولت نروژ حمایت کامل خود را از تلاش ها برای دستیابی به یک توافق کامل و معتبر تا 30 ژوئن، اعلام می کند. چنین توافقی هم به نفع غرب و هم به نفع ایران خواهد بود و راه را برای ارتباط نزدیک تر سیاسی و اقتصادی باز خواهد کرد.

قدرت های جهانی در پایان مذاکرات لوزان سوئیس به توافق اولیه هسته‌ای با ایران دست یافته‌اند. دو طرف اکنون برای دستیابی به توافق جامع تا 30 ژوئن تلاش می کنند.

 

 

23231

 

کد N779439

وبگردی