آفتاب

اف‌بی‌آی مرگ خطرناکترین تروریست مالزی را تایید کرد

اف‌بی‌آی مرگ خطرناکترین تروریست مالزی را تایید کرد

پلیس اف‌بی‌آی آمریکا تائید کرد که خطرناکترین تروریست مالزی و یکی از خطرناک‌ترین‌ تروریست‌های جهان در فیلیپین کشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، یک فرد آگاه به تحقیقات اف‌بی‌آی گفت که این نهاد آمریکایی مرگ "ذوالکفل هیر مروان"، یکی از خطرناکترین تروریست‌های جهان را در جریان در حمله‌ای در ماه ژانویه در فیلیپین تائید کرده است.

وی تصریح کرده است که اف‌بی‌آی پس از بررسی DNA انگشت قطع شده‌ای که در محل حمله ماه ژانویه پیدا شده، تائید کرده است که جنازه به مروان تعلق داشته است.

وزارت خارجه آمریکا برای دستگیری مروان که از اعضای گروه تروریستی جماعة وابسته به القاعده بود، جایزه 5 میلیون دلاری تعیین کرده بود.

در همین حال یک مقام ارشد پلیس مالزی از قریب‌الوقوع بودن حملات تروریستی در این کشور خبر داد. ایوب خان، معاون ارشد بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی با اشاره به عضویت تعداد زیادی از مالزیایی‌ها در گروه تروریستی داعش، اظهار کرد: اگر فعالیت‌های اعضای گروه داعش با دقت تحت کنترل قرار نگیرد سرانجام حملات تروریستی آنها در مالزی انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اتفاقات اخیر در استرالیا و فرانسه حملات فاز دوم بود و موقعیت در مالزی هنوز در مرحله اولیه قرار دارد زیرا گروه داعش در حال عضوگیری در مالزی است.

وی افزود: نهادهای مختلف از جمله پلیس، دپارتمان امور اسلامی و اداره مهاجرت مالزی باید همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند تا از فعالیت‌های اعضای این گروه جلوگیری شود.

اظهارات این مقام ارشد پلیس مالزی پس از آن صورت می‌گیرد که چند روز گذشته پلیس مالزی اعلام کرد که یک گروه تروریستی مرتبط با داعش را متلاشی کرده است که قصد حمله به سفارتخانه‌های عربستان و قطر در کوالالامپور را داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N779381

وبگردی