آفتاب
بیاتیان تأکید کرد:

اتحاد داخلی راه دستیابی به بیانیه لوزان

اتحاد داخلی راه دستیابی به بیانیه لوزان

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، راه دستیابی به مفاد بیانیه لوزان را پافشاری بر سیاست صلح و آرامش در صحنه بین‌المللی و انسجام و اتحاد داخلی دانست.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این که نیاز آمریکایی‌ها به مذاکره بیش از نیاز ایران به آن است در مذاکرات از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده مردم بیجار افزود: دولت اوباما، دموکرات‌ها و کشورهای اروپایی تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد مذاکرات گذاشته‌اند، بنابراین باید بر مواضع جمهوری اسلامی و بیانیه ایرانی لوزان پافشاری کنیم. اگر بیانیه ایرانی قرائت شده محقق شود احساس ضرر نمی‌کنیم.

وی افزود: دیدگاه مقام معظم رهبری،‌ مسئولان و مردم استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است بنابراین حفظ دانش هسته‌ای و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سایت‌های هسته‌ای و غنی‌سازی از مسائل بسیار مهم برای جمهوری ایران است.

بیاتیان تأکید کرد: باید بر صلح و آرامش در صحنه بین‌الملل و انسجام و اتحاد در داخل پافشاری کنیم تا بتوانیم بیانیه ایرانی لوزان را محقق کنیم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادت مجلس با یادآوری پایبند نبودن آمریکایی‌ها به توافقات بین‌المللی، گفت: اختلافات داخلی آمریکا در کنار پایبند نبودن سیاستمداران این کشور به توافقات گذشته ایجاب می‌کند بر خواسته‌های ایران که در بیانیه دکتر ظریف قرائت شد، پافشاری کنیم. چه خوب است وزیر امور خارجه در مجلس حاضر شود و داده‌ها و ستانده‌های مذاکرات لوزان را برای نمایندگان تشریح کند.

این عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس معتقد است اختلافات سیاسی داخلی به جای آفت برای جمهوری اسلامی ایران برکت است.

نماینده مردم بیجار منویات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب جریان‌ها و گروه‌های سیاسی دانست و افزود: در صورت توجه جریان‌های سیاسی به فرامین رهبری، آمریکایی‌ها و کشورهای غربی موفق به ایجاد اختلاف بین جریان‌های سیاسی شکست خواهد خورد.

بیاتیان افزود: تیم مذاکره کننده با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری توانست در عرصه داخلی و بین المللی به توفیقات بسیار خوبی نائل شود.

نماینده مردم بیجار متذکر شد: اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری نبود، جریان‌های سیاسی مخالف دولت هرگز اجازه موفقیت در این عرصه را به دولت دکتر روحانی نمی‌دانند. حمایت رهبری در تمامی مراحل مذاکره باعث آرامش فکری وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نظرشان را درباره بیانیه لوزان به تیم مذاکره کننده ابلاغ خواهند کرد تا در تیرماه خواسته‌های بر حق جمهوری اسلامی ایران عیناً در متن توافقنامه نهایی به تصویب رسد. به نظر بنده بیانیه لوزان آرزوهای ایران و عرب بود. این آرزوها در تیرماه باید به ظهور برسد.

بیاتیان تأکید کرد: شنیده شدن صدای واحد در داخل در مذاکرات تیرماه برای دستیابی حداکثری به خواسته‌های کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

کد N779333

وبگردی