آفتاب

آمادگی پیشمرگ‌ها برای حمله به موصل

آمادگی پیشمرگ‌ها برای حمله به موصل

در پی موفقیت ارتش عراق در آزادسازی شهر تکریت از اشغال تروریست‌های داعش، نیروهای پیشمرگ کرد خود را برای پیشروی در اطراف شهر موصل جهت آغاز عملیات آزادسازی کامل این شهر آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع عراقی اعلام کردند: اوضاع کنونی حاکی از آن است که مناطق اطراف موصل روز به روز از کنترل داعش خارج می‌شود به نحوی که نیروهای پیشمرگ به سمت شهرک "تل السقف" پیشروی کرده و ورودی‌های منطقه "تکلیف" در معرض حملات آنها قرار دارد.

این منابع اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ تلاش می‌کنند تا امنیت کامل را در شهرک تل السقف برقرار سازند و از این شهرک عملیات خود را برای آزادسازی کامل موصل آغاز کنند.

یکی از مسوولان تیپ "سبیلک" در نیروهای پیشمرگ اعلام کرد: مرزهای موصل 16 کیلومتر با ما فاصله دارد. داعش بارها تلاش کرده تا به نیروهای ما حمله کند اما شکست خورده است و به همین دلیل روحیه اعضای داعش پایین است.

خبرنگار المیادین در عراق نیز از کشته شدن "والی دجله" ملقب به ابی طالوت در حمله هوایی در منطقه "الشرقاط" واقع در شمال تکریت خبر داد.

قیس عبدالکریم، فرمانده عملیات فرات میانه تاکید کرد که امنیت در استان کربلا برقراراست و استاندار کربلا از رهبران امنیتی خواسته تا تعداد زیادی از ایست‌های بازرسی داخلی را برداشته و برای دفاع از کربلا تلاش کنند.

وی افزود: کربلا کاملا امن است و یگان‌های امنیتی عملیات پیش‌دستانه‌ای را انجام داده‌اند. هماهنگی خوبی نیز میان نیروهای وزارت کشور، دفاع و نیروهای مردمی وجود دارد.

عبدالکریم خاطرنشان کرد: هماهنگی‌ها با عقیل الطریحی، استاندار کربلا درخصوص اوضاع امنیتی همچنان ادامه دارد و ما حصارهای آهنی را در اطراف استان ایجاد کرده‌ایم.

عقیل الطریحی روز جمعه با افسران و فرمانده عملیات فرات میانه نشستی را برگزار کرد و در این نشست درخصوص مهم‌ترین اقداماتی که نیروهای امنیتی در مرزهای این استان اتخاذ کرده‌اند گفت‌وگو شد.

در همین راستا حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق نشست فوق‌العاده‌ای را با رهبران امنیتی جهت گفت‌وگو درخصوص آخرین تحولات اوضاع پس از پیروزی در تکریت برگزار کرد.

العبادی پیروزی نیروهای عراقی در آزادسازی تکریت را تبریک گفت و از نیروهای امنیتی خواست تا به محافظت از املاک کشور و شهروندان و بازداشت گروهک‌ها و افرادی که به نیروهای عراقی توهین می‌کنند، پایبند باشند.

العبادی بر اهمیت از سرگیری فعالیت وزارتخانه‌ها و نهادهای خدمات‌رسانی جهت بازگشت ساکنان به مناطق خود تاکید کرد و خواهان آمادگی برای تکمیل آزادسازی بقیه مناطق عراق از لوث وجود داعش شد.

انتهای پیام

کد N779214

وبگردی