آفتاب

مصاحبه های نوروزی سرویس سیاسی/از لو رفتن عملیات کربلای4 تا نقش حاج قاسم در حوادث سال 88

مصاحبه های نوروزی سرویس سیاسی/از لو رفتن عملیات کربلای4 تا نقش حاج قاسم در حوادث سال 88

سرویس سیاسی خبرآنلاین در ایام نوروز مصاحبه هایی را با چهره های مختلف سیاسی منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام شجوني، اسماعيل کوثري، علي عباسپور تهراني، صادق خرازي، عباس سليمي نمين و محمدرضا باهنر از جمله شخصيت هايي بودند که در نوروز با آن ها مصاحبه شده است. در ادامه بخش هايي از اين گفت و گوها مي آيد:

عمليات کربلاي 4 لو رفته بود

اسماعيل کوثري نماينده مجلس و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مصاحبه نوروزي خبرآنلاين گفت:​عملیاتی که تا حدی لو رفته بود عملیات کربلای چهار بود و همین هم باعث شده بود که عراقی ها هوشیار بشوند و نگذارند ما به اهدافمان برسیم و لذا در نهایت ما به این دلیل که نتوانستیم در کربلای 4 موفق شویم آن را به کربلای 5 تبدیل کردیم،چرا که اگر کربلای 5 لو رفته بود، ما هچ گاه نمی توانستیم موفق شویم. عملیات کربلای 5 یکی از عملیات های بسیار سنگین بود. در اصل مقاومت رزمندگان و فرماندهان در این عملیات در طول تاریخ جنگ نسبت به تمام عملیات های دیگربی نظیر بود. می توان گفت که قبل از اینکه وارد این عملیات شویم چون کربلای 4 موفق نبودیم،لذا اینجا همه پای کار ایستاند تلاش کردند و برایشان مهم بود که حتما باید به نتیجه مطلوب برسند که خوشبختانه نتیجه هم داد. نتیجه اش این بود که هم آمریکا و هم سازمان ملل همه این ها به فکر افتادند که ایران شکست ناپذیر است و این شکست ناپذیری باعث شد که استکبار جهانی به وحشت بیافتد و لذا آمدند یک پیشنویس قطعنامه به نام 598 نوشتند که این خود یک مدت زمانی طول کشید و مذاکره و بحث و رفت و آمد شروع شد تا این که حدود یک سال از آن گذشت و در نهایت  آن نتیجه ای که همه می دانند گرفته شد و باید گفت که قطع نامه 598 پایان دفاع مقدس بود.

شجوني:​لاهوتي با ازدواج پسرانش با دختران هاشمي ناراضي بود

حجت الاسلام شجوني گفت: لاهوتي به هاشمی رفسنجانی خیلی بدبین بود و خیلی راضی به ازدواج پسرانش با دختران هاشمی نبود و به من می گفت که دو تا پسر گل من را برده اند و از این شکایت ها داشت.آن دو تا پسرش هم الان هستند و دکترند و مهندس ولی وحید بعدها درزندان به دادستانی گفته بود که من دروغ  گفتم آن سلاح های سازمانی  در خانه ما نیست. در ساختمان القانیان است که مامورین با او به آن ساختمان رفتند که آنجا اسلحه ها را پیدا کنند ولی آنجا هم دروغ می گفت و به دنبال یک پنجره باز می گشت و طبقات را هی بالا می رفت که یکی از این پنجره ها باز شود. خودش را پرت کند پایین و همین کار را هم کرد. خودش ر از یک پنجره ای پرت کرد توی خیابان جمهوری کشته شد.

عباسپور:وحدت اصولگرايان جمع اضداد است

علي عباسپور گفت: به نظر می رسد که فاصله در جبهه اصولگرایان وجود دارد به طوری که از تفکرهای معتدل و منطقی در این تشکل حضور دارند تا جمعی که گاهی تندروی هایی نیز دارند و می توان گفت که بالاخره وحدت اصولگرایان همچون جمع اضداد است اینکه این جمع اضداد چگونه می تواند دوام پیدا کند، خودش جای سئوال دارد.

سليمي نمين: به خاطر احمدي نژاد دادگاهي شدم

عباس سليمي نمين گفت: بعضی از مسائلی که می خواستم در تاریخ ثبت شود را  در دوران خود آقای احمدی نژاد گفته ام. بر خلاف کسانی که امروز مخالف ایشان هستند، من زمانی که آقای احمدی نژاد در قدرت بود با خیلی از تخلفات برخورد کردم و دادگاهی شدم چه توسط آقای مشایی و چه توسط خود آقای احمدی نژاد و هزینه های بسیاری را در این مسیر پرداخت کرده ام. زمانی که من از ایشان دفاع کردم، در واقع از چرخش قدرت دفاع کردم چون معتقد بودم که جریانی در کشور قصد داشت جلوی چرخش قدرت را بگیرد و الان هم روی این قضیه ایستاده ام و فکر می کنم که اگر خواسته آن جریان محقق می گشت، برای کشور فاجعه بود که یک جریان در قدرت بماند و خود را معیار قانون قرار دهد.و این اتفاق برای کشورهزینه هولناکی در حد انحراف کلیت انقلاب بود.

باهنر:به محض اينکه بگويم تقي بهتر است يا نقي او دعواست

محمدرضا باهنر درباره سازوکار وحدت اصولگرايان گفت:​ما همواره در مجلس هم با اين موضوع برخورد مي کنيم که در حوزه انتخابيه که يک نفر مي خواهد کانديدا بشود، 5 نفر با هم مي گويند که ما هم مي خواهيم کانديدا بشويم. 5 تا هم اصولگرا هستند. اگر ما بنشينيم و به اين ها نمره بدهيم اول دعواست. من به محض اينکه بگويم آقا تقي بهتر از آقا نقي است، مي گويد تو از کجا مي داني ،مگر تقوا سنج داري؟ حرف آن ها هم درست است. ما چاره اي نداريم که بگوييم هر 5 تاي شما خوب هستيد، ما نظر سنجي مي کنيم ببينيم مردم کدام يک از شماها رابيشتر ترجيح مي دهند. کدام يک راي بيشتري داريد. راي بيشتر و کمتر صلاحيت ها را تغيير نمي دهد، اما چون تشخيص صلاحيت ها، تشخيص سختي است، مراجعه مي کنيم به راي مردم. اما اين نمره ها را معمولا در دنيا احزاب انجام مي دهند. ما بعد از جنگ قبول کرديم که يک نفر در نظامي گري خيلي آدم خوب و باهوشي باشد، بالاخره اول بايد ستوان بشود، بعد سروان ، سرهنگ ، سرگرد و بعد امير يا سردار بشود. اگر يک نفر خيلي خوب بود، روز اول نمي گويند که تو برو سردار بشو.

خرازي: حاج قاسم و قاليباف سعي مي کردند ماجرا را کنترل کنند

صادق خرازي درباره حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري 88 گفت: در رابطه با وقايع سال هاي ١٣٨٨ من آن روزها با خيلي از دوستان در تماس بودم. با آقاي هاشمي رفسنجاني و دكتر روحاني و چهره هاي مطرح ديگر رايزني داشتيم. براي حل مسايل حتي آقاي حاج قاسم سليماني و دكتر باقر قاليباف  سعي مي​كردند ماجرا را كنترل كنند تا خداي ناكرده كار از دست نرود. حتي بصورت جدا و يا برخي اوقات آقايان سليماني و قاليباف با هم و گاهي جدا با بزرگان براي برون رفت از بحران رايزني مي كردند. روز راهپيمايي ما رفتيم در سطح شهر گشتيم و برگشتيم به شهرداري. نمي شد جمعيت را تخمين زد .

2929

 

 

کد N779153

وبگردی