آفتاب

"سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا می‌ماند"

"سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا می‌ماند"

سخنگوی ناتو گفت، ناتو سپر دفاع موشکی خود را در اروپا باقی می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آوانا لانگسلو، سخنگوی ناتو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تهدید کشورهای عضو ناتو به واسطه گسترش موشک‌های بالستیک رو به رشد است و چارچوب برنامه اتمی ایران تغییری در استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا ایجاد نمی‌کند.

در همین حال دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه و نماینده سابق مسکو در ناتو در واکنش به گفته‌های سخنگوی ائتلاف ناتو گفت: سپر دفاع موشکی مورد مناقشه در اروپا هیچ ربطی به ایران ندارد.

واشنگتن مدت‌هاست که تاکید دارد سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا برای حفاظت در مقابل تهدیدهای موشکی بالقوه کره شمالی و ایران است در حالیکه روسیه این مساله را نفی می‌کند.

در همین حال، الکسی پوشکوف، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه این توضیح آمریکا را در استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا یک دروغ خواند و در توییتر خود نوشت: این توضیح‌ها و بهانه‌ها درباره تهدید از جانب ایران و کره شمالی احمقانه است.

الکساندر گروشکو، فرستاده دائم روسیه در ناتو نیز پیشتر گفته بود که تصمیم ناتو در تقویت مرزهای شرقی‌اش باعث تغییر در اوضاع سیاسی و نظامی در اروپا می‌شود. اینچنین روندی برای روسیه خطرناک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفت: اقدامات اخیر ائتلاف ناتو نقض کننده "قانون تاسیس" ناتو - روسیه است که براساس آن ناتو توافق کرده تا در نزدیکی مرزهای روسیه در استونی، لتونی و لیتوانی نیروی ضربت مستقر نکند اما با وجود این توافق، نیروی واکنش سریع ناتو نزدیک مرز با روسیه 30 هزار نیرو مستقر کرده است.

انتهای پیام

کد N779143

وبگردی