آفتاب

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی به دنبال حمله نیروهای صهیونیست در کرانه باختری

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی به دنبال حمله نیروهای صهیونیست در کرانه باختری

ده‌ها فلسطینی که در راهپیمایی‌های هفتگی مسالمت‌آمیز در اعتراض به دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری شرکت کرده بودند، در پی حملات و سرکوب‌ توسط نیروهای رژیم اشغالگر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر اطلاع‌رسانی جنبش مقاومت مردمی فلسطین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که در پی حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به راهپیمایی برپا شده در منطقه "النبی صالح" یک جوان و یک دختر به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و سه نوجوان نیز به اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی آسیب دیدند.

در راهپیمایی "بلعین" نیز یک شهروند به ضرب گلوله زخمی شد و ده‌ها تن نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شدند.

کمیته مردمی مقاومت علیه دیوار حائل و شهرک‌سازی در "بلعین" در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که سربازان رژیم اشغالگر به سمت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که به سمت دیوار حائل نزدیک می‌شدند، گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور و گلوله‌های صوتی شلیک کردند که در این حمله ده‌ها شهروند فلسطینی، فعالان صلح و حامیان خارجی مساله فلسطین به شدت دچار حالت خفگی شده و چند تن نیز به ضرب گلوله زخمی شدند.

در راهپیمایی هفتگی در "المعصره" نیز فعالان از جامعه بین‌الملل خواستند تا برای پایان دادن به سیاست‌های رژیم صهیونیستی و جلوگیری از شهرک‌سازی‌های بیشتر مداخله کند.

انتهای پیام

کد N779088

وبگردی