آفتاب

شورای امنیت حمله خونین به دانشگاهی در کنیا را محکوم کرد

شورای امنیت حمله خونین به دانشگاهی در کنیا را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای از حمله تروریستی به دانشگاهی در شرق کنیا به شدت اعلام «انزجار» کرد و بار دیگر بر عزم خود برای مقابله با هر نوع شکل تروریسم براساس منشور سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، در بیانیه شورای امنیت آمده است: اعضای شورای امنیت به شدت از حمله تروریستی شبه‌نظامیان الشباب در گارسیای کنیا عصبانی هستند، 15 عضو شورای امنیت به شدت این حمله را محکوم می‌کنند.

پنجشنبه هفته گذشته شبه‌نظامیان مسلح الشباب به یک دانشگاه حمله کردند و با کشتن 147 دانشجو یکی از بدترین حملات تروریستی را از زمان بمب‌گذاری 1998 در سفارت آمریکا در کنیا رقم زدند.

در ادامه بیانیه شورای امنیت آمده است: شورای امنیت به خانواده قربانیان این حمله و نیز دولت و مردم جمهوری کنیا تسلیت می‌گوید. همچنین امیدوار است مجروحان این حادثه به سرعت بهبودی حاصل کنند.

اعضای شورای امنیت با تاکید بر نقش کنیا در مبارزه با تروریسم، از نقش این کشور در هیات اتحادیه آفریقا در سازمان ملل علیه تروریست‌های الشباب تقدیر کرد.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت تاکید دارند که تروریسم در تمامی اشکال آن، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات علیه صلح و ثبات بین‌المللی است و هرگونه عملیات مرتبط با تروریسم مجرمانه و غیرقابل توجیه است. اعضای شورای امنیت بر عزم خود برای مقابله با تمام اشکال تروریسم بر طبق منشور سازمان ملل تاکید دارند.

انتهای پیام

کد N779070

وبگردی