آفتاب

قزوینی: برای مخالفان بیانیه مشترک، منافع شخصی بر منافع ملی ارجحیت دارد

قزوینی: برای مخالفان بیانیه مشترک، منافع شخصی بر منافع ملی ارجحیت دارد

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: کسانی که مخالف بیانیه مشترک ایران و 1+5 هستند و به جای اعتماد به تیم مذاکره‌کننده، حرف‌های طرف غربی را باور دارند، به جای منافع ملی به دنبال منافع شخصی هستند.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با موضع‌گیری غربی‌ها پس از اعلام این بیانیه، اظهار کرد: وقتی که ما در ابتدا از بازی برد- برد صحبت کردیم، منظورمان این بود که هر کدام از طرفین تلاش خواهند کرد تا منافعشان را در این مذاکرات دنبال کنند. بیانیه فعلی به شکلی است که می‌توان از آن به عنوان بازی برد- برد یاد کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر،‌ طرف مقابل برای آنکه تندروهای کشورش را اقناع کند و جریان تندرو را که همیشه مخالف تفاهم با ایران بودند و هرگز حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت نمی‌شناختند، راضی کند حرف‌هایی می‌زند که خلاف واقع است.

این فعال سیاسی همچنین گفت: طبیعی است که طرف غربی نکاتی را مطرح می‌کند تا مانع فشارهای داخلی شود. اما آن چیزی که واقعیت دارد این است که هر دو سوی مذاکرات، متن بیانیه را به شکلی تدوین کرده‌اند که منافعشان تأمین شود.

وی با اشاره به مخالفان بیانیه مشترک هسته‌ای ایران و 1+5 در داخل کشور، تصریح کرد: چنین افرادی همیشه همین‌طور رفتار می‌کردند و هدفشان فقط تضعیف تیم مذاکره‌کننده است. آنها از تمام مسائل سیاسی به نفع خودشان استفاده می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا به مشکلات و شایعه‌ها دامن بزنند تا متاعی به دست آورند.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) در ادامه، یادآور شد: در زمان آقای احمدی‌نژاد همین افراد در مورد رسانه‌های غربی می‌گفتند که آنها دروغگو هستند و سیاه‌نمایی می‌کنند. حالا چون با جناح‌ فعلی مشکل دارند از نظرات مخالفان غربی به عنوان نظرات کارشناسی استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: مخالفانی که به طبل مخالفان غربی می‌کوبند، به منافع ملی اهمیت نمی‌دهند و به فکر منافع خودشان هستند. آنها عقیده دارند که باید با جریان مخالفشان به هر صورتی که هست، حتی اگر در این مسیر تندروهای خارجی نیز با آنها هم‌نظر باشند،مخالفت کنند.

انتهای پیام

کد N778955

وبگردی