آفتاب

ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه

ورود یک ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه

ارتش روسیه و منابع دیپلماتیک از ورود ناوشکن آمریکایی "یو اس اس جیسون دانهام" به دریای سیاه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، این ناوگان آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود که از "عملیات استقامت آتلانتیک" حمایت خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، کشتی مذکور تا 14 آوریل در آب‌های دریای سیاه باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود که وارد شهر بندری "اودسا" اوکراین شود.

یک منبع دیپلماتیک روسیه گفت: ناوشکن آمریکایی وارد دریای سیاه شده است. اهداف این ناوشکن هنوز اعلام نشده اما یگان ششم نیروی دریایی آمریکا پیشترگفته بود که حضور این ناوشکن هنوز اعلام نشده اما یگان ششم نیروی دریایی آمریکا پیشتر گفته بود که حضور این ناوشکن در راستای همکاری نزدیک آمریکا با متحدانش در حوزه امنیت دریایی، ارتقای ظرفیت نیروها و بالا بردن سطح آمادگی آنها است.

ناوشکن جیسون دانهام از نوع مجهز به موشک هدایت شونده است و در سال 2010 وارد نیروی دریایی آمریکا شد. ناوشکن مذکور دو پرتابه موشک "آئگیس" دارد که می‌تواند تا 56 موشک کروز "تام هاوک" را حمل می‌کند.

در آغاز ماه مارس، شش کشتی جنگی ناتو رزمایشی را در دریای سیاه با نام "عملیات استقامت آتلانتیک" آغاز کردند. این عملیات به رهبری آمریکا شامل رزمایش ضد زیردریایی و ضد هوایی بود. در چارچوب فعالیت‌های "عملیات استقامت آتلانتیک"، تا حدود 750 تانک ارتش آمریکا وهزاران نیرو در کشورهای حوزه بالتیک مستقر شدند. قدرت نمایی ناتو در شرق اروپا، طبق گفته ائتلاف ناتو برای مقابله با اقدامات روسیه است.

انتهای پیام

کد N778952

وبگردی