آفتاب

صحبت‌های حسن روحانی پس از تفاهم لوزان/ تحریم‌ها برداشته می‌شود / به وعده ها عمل کردیم

صحبت‌های حسن روحانی پس از تفاهم لوزان/ تحریم‌ها برداشته می‌شود / به وعده ها عمل کردیم

حسن روحانی رییس جمهور ایران گفت که دولت به وعده هایی که داده عمل می کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او که به صورت زنده پس از اعلام تفاهم لوزان با مردم سخن می گفت، افزود: یکی از شعارهای دولت این بود که تنها قرار نیست چرخ سانتریفیوژها بچرخد بلکه در کنار آن باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد و حالا این اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: «با این تفاهم نامه گام دوم برای حصول به توافق برداشته شده و گام سوم توافق نهایی است. گام چهارم نیز که اجرای توافق نهایی است  از هفته های بعد آغاز خواهد شد.»

روحانی افزود: «در چارچوبی که دیشب با گروه پنج به علاوه یک به آن رسیدیم، پذیرفته شد که ایران دارای حق غنی سازی در خاک خود باشد. یعنی علی رغم آن چه که می گفتند غنی سازی در ایران تهدیدی برای منطقه و جهان است دیگر همه قبول کرده اند غنی سازی در ایران برای هیچ کس تهدید نیست.»

رییس دولت یازدهم گفت: «به صراحت می گویم که غنی سازی و همه فناوری هسته ای ما صرفا برای توسعه ایران است و این غنی سازی بر علیه کشورهای منطقه یا جهان نخواهد بود. امروز هم دنیا به خوبی اذعان کرده است که ایران در پی اهداف صلح آمیز خود است.»

او خاطر نشان کرد: «در چارچوبی که به آن رسیده ایم اراک با فناوری مدرن تر فعال خواهد بود و فردو که عده ای گمان می کردند بسته می شود برای همیشه باز می ماند. در فردو بیش از هزار سانتریفیوژ مستقر می شود و فعالیت های دیگر هسته ای و فیزیکی انجام خواهد شد.»

رییس جمهور رفع همه تحریم ها را یکی دیگر از دستاوردها دانست و اظهار داشت: « طبق این چارچوب همه تحریم اعم از تحریم های مالی، اقتصادی و بانکی در همان روز اجرای توافق لغو خواهد شد و در همان روز همه قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شده نیز لغو می شوند.» 

این خبر در حال تکمیل شدن است.

5757

کد N778789

وبگردی