آفتاب

امیرآبادی: بودجه ملی به اورژانس 115 قم اختصاص داده شود

امیرآبادی: بودجه ملی به اورژانس 115 قم اختصاص داده شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و سالانه 20 میلیون نفر زائر دارد، باید بودجه ملی به اورژانس 115 قم اختصاص داده شود تا بتواند به شکل بهتری پاسخگوی نیاز درمانی همشهریان و زائران باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم ضمن تقدیر از نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و ... اظهار کرد: مناسبت‌های زیادی در طول سال وجود دارد که در بیشتر آن‌ها مردم سراسر کشور به سمت قم می‌آیند که این کار نیروهای امدادی استان را در جاده ها بیشتر می‌کند و باید از تمامی آن‌ها که در روزهای تعطیل و دیگر ایام در حال خدمت‌رسانی هستند قدردانی کنیم.

وی با بیان این‌که بودجه‌های استانی برای اورژانس قم کافی نیست، تاکید کرد: در حال حاضر اورژانس قم پوشش داخلی استان را انجام می‌دهد و بودجه‌ای که به آن‌ها تخیص داده می‌شود تا حدودی جوابگوی‌شان است اما باید امکانات اورژانسی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بودجه ملی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس قم بارها نشان داده‌اند در ایام تعطیلات و زمانی که تصادفات زیادی رخ می‌دهد می‌توانند پوشش امدادی قابل قبولی داشته باشند اما امکانات موجود این مرکز در حد مطلوب نیست و باید برای تجهیز آن تلاش کرد.

امیرآبادی، یکی از اقدامات شاخص سال 93 در اورژانس قم را اضافه کردن بالگرد امداد هوایی به این مرکز دانست و گفت: در بودجه سال 94 مجلس، برای خرید بالگرد توسط وزارت بهداشت و درمان و هلال احمر مبلغ قابل توجهی تخصیص دادیم.

وی اظهار کرد: به دکتر باقری، رییس مرکز اورژانس قم وعده اضافه کردن چندین دستگاه آمبولانس علاوه بر سهمیه شان در سال 94 را داده‌ایم و با معاون امور مجلس وزارت بهداشت و درمان نیز رایزنی‌هایی انجام داشتیم تا این اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

کد N778713

وبگردی