آفتاب
سرکنسول جدید ایران در نخجوان:

روابط ایران و آذربایجان روند رو به رشد سریعی را طی می کند

روابط ایران و آذربایجان روند رو به رشد سریعی را طی می کند

سرکنسول جدید ایران در نخجوان گفت: روابط ایران و آذربایجان در حال حرکت در مسیر درست خود بوده و روند رو به رشد سریعی را طی می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منصور آیرم، سرکنسول جدید ایران در نخجوان که برای تسلیم استوارنامه خود به مقامات وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده بود در مصاحبه باخبرگزاری ریپورت گفت: امیدوارم که در آینده شاهد توسعه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها خصوصا حوزه کار اقتصادی باشیم.

وی افزایش سطح مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین خصوصا مناسبات موجود بین استان‌های مرزی کشورمان یعنی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل با جمهوری نخجوان را ممکن دانست و افزود: در خصوص نخجوان شاهد تردد روزانه اتباع دو کشور می باشیم که این امر به معنای وجود یک ظرفیت خوب و همچنین وجود فرصت های فراوانی برای افزایش سطح مبادلات تجاری طرفین می باشد.

آیرم گفت : طی 8 ماه گذشته، با فراهم آمدن امکان صدور روادید در مرزهای زمینی و مرز هوایی جمهوری خود مختار نخجوان و کاهش میزان تعرفه روادید جهت اتباع ایرانی، تعداد ایرانیان بیشتری به نخجوان سفر نموده اند و روزانه شاهد تردد 1500 تا 2000 تن از اتباع طرفین در مرزهای زمینی جلفا و پلدشت می باشیم.

وی اجرایی شدن پروژه هایی در ایران و نخجوان در زمینه های مختلف از جمله گردشگری و امور تجاری را مهم دانست و افزود: در صدد هستیم تا مراودات اتاق های بازرگانی و در نتیجه سطح تماس بازرگانان و تجار دور طرف را افزایش دهیم. افزایش میزان سرمایه گذاری طرفینی خصوصا در مناطق آزاد ارس و ماکو نیز از دیگر موارد در دستور کار می باشد. سرکنسول کشورمان در نخجوان وظیفه ذاتی سرکنسولگری را حمایت از حقوق اتباع ایرانی دانست و گفت:به طور خاص روی مسائل تجاری و اقتصادی تمرکز خواهم کرد.

انتهای پیام

کد N778698

وبگردی