آفتاب

کنیا: تسلیم تروریست‌ها نخواهیم شد

کنیا: تسلیم تروریست‌ها نخواهیم شد

وزیر کشور کنیا امروز (جمعه) یک روز پس از پایان گروگانگیری خونین در دانشگاهی در این کشور تاکید کرد که کنیا تسلیم تهدید‌های تروریستی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جوزف نکایسلی" وزیر کشور کنیا در سخنرانی مقابل دانشگاهی که روز گذشته مورد حمله افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی الشباب در شهر گاریسا قرار گرفت، گفت: دولت کنیا تسلیم تروریست‌هایی که کشتار مردم بی‌گناه را به منظور تحقیر دولت انجام می‌دهد، نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: دولت کنیا مصمم است تا با تروریست‌ها مقابله کند و من اطمینان دارم که ما در این جنگ علیه دشمنانمان پیروز خواهیم شد. افسران امنیتی در حال پاکسازی کالجی که هدف حمله قرار گرفت هستند و امنیت آن را که برای دانشجویان به منظور جمع‌آوری اسناد و اموالشان دوباره بازگردند تضمین کرده‌اند.

امروز همچنان برخی اجساد قربانیان این حمله در این پردیس دانشگاهی روی زمین مانده و چند تیم مشغول جمع‌آوری اجساد همه قربانیان بوده و سربازان ارتش نیز در محل این دانشگاه مستقر بودند.

همچنین حسن شیخ محمود رییس جمهور سومالی نیز با ابراز تسلیت به این حادثه به دولت کنیا گفت: سومالی و کنیا باید همکاری امنیتی میان خود را تقویت کنند.

رییس جمهوری سومالی خاطر نشان ساخت که از بابت کشتار دانشجویان بی‌گناه دانشگاه شهر گاریسا عزادار است و این حادثه را به خانواده‌های کسانی که در این حمله تروریست‌های بی‌رحم جان باختند، تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام

کد N778665

وبگردی